וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ביתו של עד ראייה לפיגוע בדומא הוצת; שניים נפגעו קל

20.3.2016 / 7:18

איבראהים דוואבשה ורעייתו שהו בבית בעת שהוצת, ונפגעו קל משאיפת עשן. תושבי הכפר טוענים כי הבית הוצת משום שבעליו היה עד לפיגוע שבו נרצחו בני משפחתו בשנה שעברה. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ביתו של קרוב משפחה של בני משפחת דוואבשה, שנרצחו בפיגוע בכפר דומא, ככל הנראה הוצת הלילה (ראשון). במשטרה התקבל לפנות בוקר דיווח על שריפה בקומה העליונה של ביתו של איבראהים דוואבשה, שהיה עד לפיגוע ביולי האחרון. תושבי הכפר טוענים כי מתנחלים הציתו את הבית בשל כך, וחלק אף דיווחו כי ראו מתנחלים בסביבת הבית. כמו כן, דיווחו הפלסטינים כי נמצאו בבית שהוצת שני בקבוקי תבערה וכן חלון מנופץ.

בעת האירוע שהו איברהים ואשתו בבית, והם נפגעו באורח קל משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול רפואי. כוחות צה"ל, המנהל האזרחי והמשטרה הגיעו לזירת ההצתה ופתחו בסריקות באזור לאיתור חשודים במעשה. צעירי הכפר התכנסו באזור הבית והחלו אף הם לערוך סריקות במטעים הסמוכים.

חקירת האירוע נפתחה ולפי שעה כל הכיוונים נבדקים. כמו כן, משטרת מחוז ש"י הוציאה צו איסור פרסום על פרטי המקרה וחקירתו. על פי הודעת המשטרה, הצו הוצא מטעמי ביטחון המדינה.

עוד על הפיגוע בדומא:
"לא מתביישים?": עימות בין משפחת דוואבשה והנאשמים ברצח
"מעדיף למות מלהיחקר": האם הפרקליטות עידנה את מצב עצורי דומא?
יצא מהמערה עם בקבוקי תבערה - כדי להרוג: כך בוצע רצח משפחת דוואבשה

בית בכפר הפלסטיני דומא שנשרף בלילה הסמוך לבית דוואבשה,  20 במרץ 2016. זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם", מערכת וואלה! NEWS
תושבים טוענים כי ראו מתנחלים בסביבה. שרידי הבית שהוצת/מערכת וואלה! NEWS, זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם"

"זאת אותה שיטה שבה הוצת ביתו של סעד דוואבשה", טען אחד מתושבי הכפר. "מובן שיש כעת כוחות רבים בשטח, צבא הכיבוש סוגר את המקום. אני לא יכול לדעת יותר מזה, אבל ברור שאיבראהים, שהציתו את ביתו, ראה שניים שפנו לכיוון מערב, ובכיוון מערב אין שום דבר חוץ מהכביש הראשי, ואין שם אף אחד חוץ מהמתנחלים".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את עמירם בן אוליאל, אחד הנאשמים ברצח סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי, טען בתגובה כי האירוע דווקא מנקה את לקוחו מהמעשה. "הצתת הבית בדומא רק מחזקת ומבססת הטענה שטענו מתחילת הפרשה – כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא", אמר עו"ד בן גביר. "אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם, וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי. הטענה שהמדובר בבית של עד ושייתכן כי זה נועד להרתיעו יותר ממגוחכת, שכן עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה שבן אוליאל לא ביצע את המעשה, והם מוסרים גרסה על מכונית שהייתה במקום, בעוד השב"כ טוען היום כי בן אוליאל ביצע את המעשה לבד וברגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית בכפר הפלסטיני דומא שנשרף בלילה הסמוך לבית דוואבשה,  20 במרץ 2016. זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם", מערכת וואלה! NEWS
הבית שהוצת הלילה בדומא/מערכת וואלה! NEWS, זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם"
  • עוד באותו נושא:
  • דומא
  • הצתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully