וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט דחה את בקשת המשטרה להרחיק שני מפגינים שעוכבו לחקירה מהמשך ההפגנות

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 13:01

השניים, אבי קרני קדיש ושרלי עייש, עוכבו לחקירה לאחר שניסו לרדת לאיילון בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בת"א. כחלק מתנאי השחרור שלהם דרשה המשטרה שיתחייבו לא להגיע להפגנות במשך 15 ימים, אך הם סרבו ואולצו להגיע לביהמ"ש לדיון בנושא. "זרקו את בקשת המשטרה מהמדרגות"

בווידאו: המפגינים שנעצרו במחאה נגד המהפכה המשפטית/קרין שגיא

שופט בית המשפט השלום בת"א דחה הבוקר (חמישי) את בקשת המשטרה להרחיק שני מפגינים מהפגנות נגד המהפכה המשפטית למשך 15 ימים. השניים, אבי קרני קדיש ושרלי עייש עוכב אתמול לחקירה במהלך המחאה שהתקיימה בתל אביב. לדברי השופט, בקשת המשטרה "פוגעת בצורה בלתי מידתית וקיצונית מדי בזכות היסוד להפגין".

שני המפגינים עוכבו אתמול בשעות הבוקר בכביש איילון במסגרת המחאה, ושוחררו בתחנת המשטרה. כחלק מתנאי שחרורם התבקשו על ידי המשטרה לא להתייצב להפגנות במשך 15 ימים, אולם הם סירבו לתנאי זה, ומסיבה זו אולצו להתייצב בבית משפט, שדן בסוגייה.

המפגינים קרני קדיש ושרלי עייש. 2 במרץ 2023. קרין שגיא
קרני קדיש ושרלי עייש/קרין שגיא

"עיינתי בתיק החקירה ולמעשה המחלוקת העובדתית בין הצדדים מצומצמת", ציין השופט ירון גת בהחלטתו. "אין חולק כי החשודים לא נקטו באלימות כלפי איש, ולא ביצעו פעולות שסיכנו אדם אחר, שוטרים או רכוש. הם לא נקטו באלימות ולא איימו על איש.

"כידוע, הזכות להפגין הינה זכות יסוד חוקתית ראשונה במעלה, ועל כן הגבלתה באופן כה גורף כמבוקש על ידי המשטרה שמורה למקרים קיצוניים וייחודיים", המשיך. "בהינתן טיב החשדות נגד החשודים המפגינים, בקשת המשטרה פוגעת בצורה בלתי מידתית וקיצונית מדי בזכות היסוד להפגין. במכלול הנתונים, לרבות הנתונים אישיים של החשודים המפגינים, סבורני כי די להסתפק בשחרורם בתנאי של חתימה על התחייבות עצמית".

עוד בוואלה!

רוטמן: "מי שצר על המספרה אנרכיסט, ההפגנות - נגד נתניהו ולא הרפורמה"

לכתבה המלאה
הפגנות צומת עזריאלי, יום הזעם 1.3.2023. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה בצומת עזריאלי בת"א, אתמול/ראובן קסטרו

לדברי אחד מהמעוכבים, קרני, המשטרה עצרה אותם לאחר שניסו לרדת לכביש איילון. "צייתנו לכל ההוראות של השוטרים, לא היה שום חיכוך והיו מאוד מכילים", טען. "פתאום באיזשהו שלב - עכשיו אני מבין שזה היה בזמן שבן גביר היה בחמ"ל - הם התחילו להעיף אנשים בכוח. פשוט 'דגמו' שניים מאיתנו, ובגלל שאנחנו היינו ברכב אמרו לנו לעצור בצד.

"עצרנו, בלי מעשה אלימות", המשיך. "עצרו אותנו ואתמול בלילה אחרי תשע שעות בתחנת יפו החליטו לשחרר אותנו בתנאי שנסכים ש-15 יום לא נשתתף בהפגנות, שזה זכות וחובה. לא חתמנו". לדבריו, במשטרה "רצו לנהל משא ומתן על כמה ימים אנחנו מוכנים, ולכן זומנו הבוקר לשופט, שזרק את בקשת המשטרה מהמדרגות. זכות ההפגנה היא זכות שאנחנו נאבקים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully