וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טען שהרעש הטריד את מנוחתו": תושב לוד מואשם ברצח שכנתו

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 11:13

על פי כתב האישום שהוגש נגד יעקב חיימוביץ', שדקר את לידר סוויסה, יממה לפני המקרה טען כי עולה מדירתה זמזום, וניסה להיכנס אליה בכוח. אחרי שהזמינה משטרה, החליט לרצוח אותה, חיכה לה במעלית ותקף אותה. לאחר מכן, דחף אותה במדרגות ודקר אותה עד שהבין שהיא מתה

בווידאו: ארכת מעצר לחשוד ברצח האישה בלוד/צילום: ניב אהרונסון

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד יעקב חיימוביץ' בן ה-42 מלוד בגין רציחתה של שכנתו, לידר סוויסה בת ה-33. על פי האישום, חיימוביץ' תקף סוויסה בטענה שהרעש שהיא עושה מטריד את מנוחתו, ובגלל שהזעיקה משטרה אחרי שפנה אליה בטענות כמה ימים לפני יום הרצח.

לידר ובעלה התגוררו בקומה השישית בבניין וחיימוביץ' בקומה החמישית, כשדירתו ממוקמת מתחת לדירתם. עוד עולה מכתב האישום כי בשנתיים האחרונות התלונן חיימוביץ' בפני לידר ובעלה על הרעש שעולה מדירתם, ובהזדמנויות רבות ניתק להם את החשמל והגיע לדפוק להם בדלת.

כמה ימים לפני מקרה הרצח, דפק חיימוביץ' על דלת ביתם, והתלונן על זמזום שעולה מהדירה. לידר הסבירה שאין זמזום וניסתה לטרוק את הדלת תוך שחיימוביץ' מנסה להיכנס לדירה בכוח. היא הזעיקה משטרה, ששוחחה עם חיימוביץ' והבהירה לו שאין כל זמזום ושעליו להפסיק להטרידם. אז, לפי האישום, החליט חיימוביץ' לרצוח את לידר.

לידר סוויסה נרצחה בפתח ביתה בלוד, שכנה נעצר 08 בפברואר 2022. באדיבות המשפחה
ניסה להיכנס בכוח לדירתה. לידר סוויסה/באדיבות המשפחה

על כן, כששמע חיימוביץ' בחודש שעבר כשסוויסה יוצאת מבית, הוא לקח סכין ודקר אותה בכניסה למעלית בעוד היא נאבקת בו. בהמשך, חיימוביץ' משך ודחף אותה במדרגות. בשלב מסוים נפלה לידר על בטנה, אז דקר אותה בגבה ארבע פעמים והפסיק רק כשהבין שהצליח להרוג אותה. לאחר מכן חזר לדירתו, שטף ידיים, ויצא מהבניין.

עורך הדין עבד אבו עאמר, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את יעקב חיימוביץ', מסר בתגובה: "מדובר באירוע קשה וטרגי וליבנו עם משפחת המנוחה. יעקב נמצא במצב נפשי קשה, ושוחרר מאשפוז פסיכאטרי לפני מספר חודשים. כתב האישום הוגש היום, עדיין לא ראינו את חומר הראיות, אבל כבר בשלב זה אפשר לציין כי הנאשם נבדק באופן ראשוני ומבדיקה זו עולה שהוא במצב פסיכוטי".

אחרי הרצח נודע לוואלה! כי חיימוביץ' היה אמור לעזוב את הבניין כבר לפני כמה חודשים. הנאשם התגורר בדירת "עמידר" של אמו, לאחר שנפטרה לפני כשלוש שנים. מאז הוא התבקש לפנות את הדירה, כי הוא לא עומד בתנאים לקבלת דיור ציבורי. על אף שעתירתו בנושא נדחתה בבית המשפט, חיימוביץ' לא הסכים לעזוב את הדירה. מטעם חברת עמידר נמסר: "לא אושר המשך המגורים בדירת הדיור הציבורי לחשוד ברצח, מכיוון שלא עומד בתנאים ל'בן ממשיך'. עמידר נמצאת בהליכים משפטיים לצורך פינוי מהדירה".

עוד בוואלה!

בזמן הריאיון של רוטמן: עשרות הפגינו נגד המהפכה המשפטית מול בית וואלה!

לכתבה המלאה
זירת רצח אישה בשנות ה-30 לחייה בלוד, 8 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בלוד. החודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

כבר לאחר האירוע משפחתה של לידר והשכנים אמרו כי הכתובת הייתה על הקיר ולא נעשה דבר. "אין לי מילים. קשה מאוד. היא ילדה טובה, מלאך, עזרה לכולם. הוא רצח אותה בדם קר", אמר אתמול אביה. "היא הייתה בדרכה לטיפול פוריות - ובסוף נרצחה. הוא הטריד אותה והיא התלוננה במשטרה. המשטרה הגיעה - וזהו".

אחותה של לידר, קורל, גם סיפרה על ההתרעות מפני השכן. "היא פחדה ממנו. הוא דפק לה בדלת בשבוע שעבר. היא התקשרה למשטרה והם אמרו לה שתבוא לתחנה", טענה האחות. "היא ירדה במדרגות כי היא פחדה לרדת במעלית. לא חשבנו שיקרה דבר כזה בחיים. היו צריכים לקחת אותו מפה מזמן. המשטרה לא הייתה צריכה לחכות שיקרה מקרה כזה, ועכשיו כולם נמצאים פה ומתייצבים".

שכנתה קסניה, שניסתה להציל את לידר, סיפרה: "בבוקר בשעה 06:20 התעוררתי לצעקות 'הצילו, הצילו'. ניגשתי לעינית של הדלת וראיתי אותה וגבר. איך שפתחתי את הדלת, הוא ברח. ראיתי אותה שכובה על המדרגות מלאה בדם. ראיתי שהיא לא נושמת והתחלתי לבצע בה פעולות החייאה. היא התמוטטה תוך שנייה. היא לא הייתה בהכרה כשניגשתי אליה".

על התלונות נגד השכן החשוד ברצח היא אמרה: "שמעתי על התלונות, הוא גם היה אחראי להצפה של הבית שלי. לא פעם אחת הוגשה תלונה מצידה של המשטרה. פנינו גם לעמידר ואמרנו להם שהוא לא כשיר להיות בדירה לבדו, אבל הם לא הקשיבו. איך שסובבתי את המפתח, הוא ברח". שכן אחר אמר בשיחה עם וואלה! כי החשוד היה מטריד את כל הבניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully