וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: המפכ"ל ניסה לרצות את בן גביר דרך שימוש בכוח

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 5:35

קצינים בארגון אמרו כי לא היה צורך בשימוש בכוח נגד המפגינים, שלא היו אלימים, וכי הדבר מראה על אובדן שליטה. "משתמשים באמצעים אלו אך ורק במקרים קיצוניים של אלימות קשה. במצב כמו שהיה היום משתמשים לכל היותר בכוחות יס"מ", הסביר אחד מהם

הפגנה מול המספרה בכיכר המדינה בה נוכחה שרה נתניהו. 1 במרץ 2023/שגיא בן נון

גורמים במשטרה מתחו אמש (רביעי) ביקורת על פעילות הארגון בהפגנות ברחבי הארץ. כמה בכירים במשטרה סיפרו לג'וש בריינר בהארץ כי לא היה צורך בשימוש בכוח נגד המפגינים, וכי הדבר מראה על אובדן שליטה: "ברימוני הלם משתמשים אך ורק במקרים קיצוניים של אלימות קשה של מפגינים כלפי כוחות משטרה. בהפגנה היום לא היה לזה זכר".

הגורם המשיך והסביר כי "רימוני הלם זה כלי אלים מאוד וגם מסוכן מאוד, ולא משתמשים בו נגד מפגינים באמצע תל אביב שלכל היותר חוסמים כבישים או פורצים מחסומים. במצב כמו שהיה היום, לכל היותר משתמשים בכוחות יס"מ ובמכת"זית".

קצין נוסף הניח כי ייתכן והשר לביטחון לאומי הפעיל לחץ על המשטרה. "אמנם המפגינים העלו היום את הרף, אבל כנראה הופעל הל המפכ"ל לחץ מהשר - והתוצאות בשטח", הוא אמר.

הפגנה מול המספרה בכיכר המדינה בה נוכחה שרה נתניהו. 1 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
מפגינים מחוץ למספרה בה שהתה שרה נתניהו/אתר רשמי, אור הדר

"המפכ"ל הבין את המסרים מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וניסה לרצות אותו בשימוש באמצעים שעד עכשיו לא הופעלו ושלא היה שום צורך להשתמש בהם", אמר קצין בכיר. המפכ"ל הוא שנתן היום את האישור להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר ההפגנות והמעצרים בתל אביב הוא אמר כי "שוטרים נפצעו היום כתוצאה מאלימות המפגינים".

במסגרת "יום שיבוש לאומי", שהתקיים לאורך היום, המפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו כבישים מרכזיים ברחבי הארץ. עשרות בני אדם נעצרו במוקדים שונים, רובם בתל אביב, בה נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, שהשתמשה ברימוני הלם והפעילה נגדם מכת"זית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully