וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מודה: ידענו על ההסתה בבית הספר של המחבל בן ה-13

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 8:05

נושא ההסתה בתוכניות הלימוד במזרח י-ם עלה לדיון בוועדת החינוך בכנסת שם אישרו נציגי המשרד כי הם מכירים בתכנים הבעייתיים, אך אמרו כי התלמידים מסתירים זאת בזמן ביקורות. "אסור לפתוח תיקים של ילדים", אמר בכיר במשרד. יוזם הדיון תקף: "המדינה ממנת הסתה - זה הזוי"

בווידאו: משרד החינוך מודה: ידענו על ההסתה בבית הספר של המחבל בן ה-13/משרד החינוך

בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת, בנושא "הסתה וקידום נרטיב פלסטיני בתכני הלימוד של בתי הספר במזרח ירושלים", נציג משרד החינוך, גור רוזנלבט סיפר על ביקורות הפתע שנעשות בבתי הספר בעיר, והודה כי קיימת מדיניות של "הסתרה", לדבריו.

כשנשאל על בית הספר הספציפיים שבהם למדו המחבלים מהפיגועים האחרונים, השיב: "במוסדות החינוך הם מבינים שמדינת ישראל לא מסכימה שילמדו בספרים בעלי תכני הסתה, ולכן איך שאנחנו מגיעים לבית הספר הם מורידים את הספרים מהשולחנות ומניחים דפי עבודה".

בהמשך, ח"כ דן אילוז (הליכוד), שיזם את הדיון, שאל אם ננקטו נגד בתי הספר שנתפסים הליכים. במשרד החינוך השיבו - שוללים תקציב, אבל צריך גם לזכור שזה עלול להיות בעייתי כי חלק מבתי הספר לא לומדים בעזרת מימון ממשרד החינוך.

המחבל מוחמד עליואת, בן ה- 13 תושב סילוואן. ללא, אתר רשמי
מחמוד עליואת, המחבל שביצע את הפיגוע בעיר דוד/אתר רשמי, ללא

מנתוני העירייה, במזרח ירושלים לומדים עשרות אלפי תלמידים ב-266 בתי ספר, מתוכם 98 בתי ספר רשמיים של משרד החינוך. מתוכם, 62 בתי ספר מלמדים לפי התוכנית הישראלית. מחזיקת תיק החינוך בעירייה, חגית משה, הוסיפה: "80% תלמידי מזרח ירושלים לומדים בתכניות הפלסטיניות בדיוק כמו של רמאללה, שכם ועזה".

במזרח ירושלים לומדים באחת משתי תכניות לימוד - הישראלית (בחינות הבגרות) וזאת של הרשות הפלסטינית (תאוג'יהי). בתוכנית הישראלית, משרד החינוך מדפיס מחדש את ספרי הלימוד בתכנית הישראלית - לאחר צנזור ועריכה מחדש. סמנכ"ל משרד החינוך בוועדה הסביר, כי בכיתות הגבוהות אין מה לעשות לגבי התכנים - וכל התלמידים עוברים לתוכנית הפלסטינית: "בכיתות יא-יב אנחנו לא יכולים לשנות את התכנים, מאחר והתלמידים נבחנים בבגרות הפלסטינית".

רק בחודש האחרון יצאו שלושה פיגועים במזרח העיר שנעשו על ידי מחבלים בני 13 ו-14, שלמדו באותם בתי ספר. מנהלת בית הספר של מוחמד עליוואת, המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד, הכחישה בשיחה עם וואלה! שבבית הספר לומדים עם תכנים מסיתים - אך כעת חושפים בוועדה כי לא רק שישנם, משרד החינוך מכיר את התכנים אך ידיו קשורות: "אסור לנו לפתוח תיקים של תלמידים", סיפר בכיר במשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים בעימותים עם המשטרה ליד מסגד אל-אקצא בירושלים, 7 במאי 2021. רויטרס
התפרעות במזרח ירושלים/רויטרס

ח"כ אילוז תקף: "המצב ההזוי שבו מדינת ישראל מממנת הסתה לטרור הוא בלתי מתקבל על הדעת. יוצא מחבל מבית ספר המקבל מימון ממשלתי, אחרי שבניסיון פיקוח ברור היה לכולם שבית הספר מסתיר ספרי לימוד מסיתים ובלתי חוקיים".

עוד הוסיף ח"כ אילוז כי האחריות לפיגועים אלו ועתידיים עשויה להיות של הרשויות אם לא יטפלו בנושא: "אם המחבל היה מצליח להרוג בפיגוע, חלק מהדם היה על הידיים שלנו. המצב האבסורדי הזה חייב להסתיים. אסור לאפשר הסתה. חייבים לשים לזה סוף".

ממשרד החינוך נמסר: "בשנת הלימודים הנוכחית אגף האכיפה ערך 28 ביקורות במוסדות חינוך במזרח ירושלים במטרה לאתר הסתה בספרי הלימוד. ב-13 מוסדות היו ניסיונות הסתרה כאשר לימדו בדפי עבודה ולא בספרים". עוד סיפרו במשרד כי "ב-16 בתי ספר אותרו ספרים של הרש"פ שלא עברו צנזורה של הסתה,לתשעה מהם יתקיים הליך שימוע לפני ביטול רישיון באמצעות אגף הרישוי, השבעה הנוספים לימדו בספרי רש"פ בכיתות יא-יב ולא בכיתות נמוכות יותר, נגדם לא יפתחו הליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully