וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים התנגשות ציביליזציות": פאנל חדש בקוגנרס האמריקני ידון באיומים שמציבה סין

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 15:13

הקונגרס האמריקני חייב לפעול בדחיפות נגד האיומים הכלכליים וביטחוניים שמציבה ממשלת סין, כך הזהיר פאנל דו-מפלגתי חדש של מחוקקים: "שתי מעצמות העל לכודות ב"מאבק קיומי לגבי השאלה כיצד ייראו החיים במאה ה-21"

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

הקונגרס האמריקני חייב לפעול בדחיפות נגד האיומים הכלכליים וביטחוניים שמציבה ממשלת סין, כך הזהיר פאנל דו-מפלגתי חדש של מחוקקים בוועדה מיוחדת של בית הנבחרים במהלך כנס הבכורה שלו.

שתי מעצמות העל לכודות ב"מאבק קיומי לגבי השאלה כיצד ייראו החיים במאה ה-21", אמר היו"ר הרפובליקני מייק גלאגר מוויסקונסין, והתחרות ביניהן מעמיקה.

המחוקקים המטירו על העדים שאלות לגבי הפרת זכויות אדם, מדיניות סחר, ההשפעה של טיקטוק, תוקפנות כלפי טייוואן, המקור של הקורונה וריגול בינלאומי. גלאגר מקווה כי הוועדה תסייע לעצב מדיניות וחקיקה שיקבלו את התמיכה של שתי המפלגות. "הזמן לא לצידנו", הוא אמר וקרא לקוגנרס המפולג להתאחד בהתמודדות מול סין. "המדיניות שלנו בעשור הקרוב תקבע את מאה השנים הבאות".

ראג'ה קרישנמורטי, דמוקרטי מאילינוי וחבר בפאנל, אמר כי "איננו רוצים מלחמה בתוך סין, לא מלחמה קרה, או מלחמה חמה. איננו רוצים התנגשות ציביליזציות".

בקהל, היו פעילים למען דמוקרטיה בהונג קונג, כמו גם פעילים נגד מלחמה שהפריעו לשימוע. אחד הנושאים העיקריים שבהם ידון הפאנל הוא זכויות אדם. ביום שלישי, הפאנל שמע עדות של פעיל זכויות אדם בשם טונג יי, שהיתה עוזרת של אחד המתנגדים המובילים למשטר בסין, וויי ג'ינגשנג. יי סיפרה כי נעצרה על ידי המפלגה הקומוניסטית בשנות ה-90.

לאחר ששהתה בכלא תשעה חודשים, היא הואשמה ב"שיבוש הסדר החברתי" ונגזרו עליה שנתיים וחצי במחנה של עבודות כפייה. "אנחנו צריכים להכיר בכך שבארצות הברית סייענו להאכיל את הדרקון הקטן שהיתה המפלגה הקומוניסטית עד שהיא גדלה ונהפכה למה שהיא כיום", היא אמרה.

הרפובליקנים המשיכו לבקר את הנשיא ג'ו ביידן לגבי התגובה שלו לבלוני הריגול הסיניים שיורטו על ידי מטוסי קרב אמריקנים כשחדרו למרחב האווירי של ארצות הברית.

הפאנל נפגש על רקע הדו"ח החדש של משרד האנרגיה שהסיק, גם אם לא "בביטחון מלא", שמגפת הקורונה קרתה לאחר דליפה במעבדה בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully