וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: ה"סנדק הפוליטי" נבחר לנשיא

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:07

בולה טינובו, הפוליטיקאי הוותיק בן ה-70 ממפלגת השלטון, קיבל 37% מהקולות, על פי התוצאות הרשמיות. היה אחד מהמייסדים של הדמוקרטיה ב-1999, והמועמד המועדף להחליף את הנשיא המכהן מוחמדו בוהארי

בווידאו: בולה טינובו רוקד ריקוד ניצחון לכבוד ניצחונו בבחירות לנשיאות בניגריה/רויטרס

מועמד מפלגת השלטון, בולה טינובו, נבחר היום (רביעי) לנשיאות ניגריה. הפוליטיקאי הוותיק בן ה-70 קיבל 37% מהקולות, על פי התוצאות הרשמיות. יריבו, אטיקו אבובקאר, קיבל 29% מהקולות. מועמד מפלגת הלייבור והכבשה השחורה של המרוץ, פיטר אובי, השיג 25% מהקולות. מפלגות שני המפסידים טענו כי הבחירות היו הונאה ודרשו בחירות חוזרות.

טינובו הוא אחד הפוליטיקאים העשירים בניגריה. הוא ביסס את הקמפיין שלו על שיקום ובניית העיר הגדולה במדינה, לאגוס, כשכיהן כמושל. עם זאת, הוא הובס בעיר על ידי אובי, פוליטיקאי חדש יסית שהתמיכה בו מגיעה מהצעירים, בעיקר באזורים אורבניים.

טינובו ניצח במרבית המדינות בדרום-מערב, שם הוא ידוע כ"סנדק הפוליטי" - שעוזר לאחרים לקבל תפקידים ציבוריים. סיסמת הקמפיין שלו היתה "זה התור שלי". בנאום קבלת התוצאות שלו, טינובו קרא לפיוס עם מתנגדיו.

"אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לעמיתי המתחרים לשתף פעולה. זאת המדינה היחידה שיש לנו. זאת מדינה אחת ועלינו לשקם אותה יחדיו", הוא אמר בנאום טלוויזיוני. הוא הוסיף כי יש להם זכות לערער על תוצאות הבחירות בבית משפט.

בולה טינובו רוקד ריקוד ניצחון לכבוד ניצחונו בבחירות לנשיאות בניגריה
01.03.23. רויטרס
בולה טינובו, נשיא ניגריה החדש/רויטרס
בולה טינובו, נשיא ניגריה. רויטרס
בולה טינובו, נשיא ניגריה החדש/רויטרס

הנשיא מוחמדו בוהארי פורש לאחר שתי כהונות בתפקיד שאופיינו בדשדוש כלכלי והתחזקות בחוסר הביטחון ברחבי המדינה - בשל התקוממות איסלמיסטית בצפון-מערב ומשבר חטיפות בתמורה לכופר, כמו גם מתקפות של בדלנים בדרום-מזרח. ניגריה היא המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה ויצואנית הנפט הגדולה ביבשת.

טינובו נלחם בעבר במשטר הצבאי בניגריה וברח לגלות. הוא היה אחד מהמייסדים של הדמוקרטיה ב-1999, והמועמד המועדף להחליף את בוהארי, שלו סייע לזכות בתפקיד.

אובי ניצח במדינות הנוצריות בעיקר ובדרום. כדי לנצח בסבב ראשון, מועמד חייב לקבל את מרבית הקולות ברחבי המדינה ולפחות 25% מהקולות בשני שליש מ-36 המדינות ואבוג'ה (שטח הבירה הפדרלי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully