וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: חמושים חטפו עשרות תלמידים בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 17.2.2021 / 15:56

גורמים רשמיים אמרו כי הפשיטה הייתה על מוסד ממשלתי במחוז ניז'ר, וכי כמה תלמידים הצליחו להימלט. החמושים היו לבושים במדי צבא והתגברו על השומרים במקום, אך זהותם לא ברורה

בווידאו: לאחר ששוחררו הנערים שנחטפו בניגריה פגשו את משפחותיהם/צילום: רויטרס

חמושים חטפו עשרות תלמידים ממוסד חינוך ממשלתי בצפון ניגריה - כך אמרו היום (רביעי) גורמי ביטחון וממשל. לפי הגורמים, החמושים היו לבושים במדי צבא כשהסתערו על המכללה המדעית בקגארה שבמחוז ניג'ר. לפי הדיווחים, חלק מהתלמידים הצליחו להימלט בזמן הפשיעה, וחיל האוויר של ניגריה פועל לאיתור החטופים.

המתקפה התרחשה בסביבות השעה 2:00, והיא קרתה כחודשיים אחרי שכ-350 נערים נחטפו מבית ספר תיכון בצפון-מערב המדינה. הנערים שוחררו על ידי כוחות הביטחון. עם זאת, כמאה מ-270 הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם מהעיירה צ'יבוק ב-2014 עדיין נותרו בשבי.

תלמידי בית הספר מניגריה שנחטפו על ידי שודדים וחולצו על ידי כוחות הביטחון, בדרכם לעיר קטסינה. 17 בדצמבר 2020. רויטרס
נערים שנחטפו על ידי חמושים בצפון-מערב המדינה לאחר שחרורם, דצמבר/רויטרס

החטיפה ההמונית האחרונה תדלקה את הביקורת הגוברת כלפי הנשיא מוחמדו בוהארי, שהחליף את הנהגת הצבא בחודש שעבר אחרי גל אלימות של ארגוני טרור אסלאמיים וכנופיות חמושות. הנשיא גינה היום את הפשיטה, ושלח את ראשי מערכת הביטחון לתאם את הפעולות לחילוץ החטופים.

האלימות וחוסר הביטחון מקשים עוד יותר על המשבר הכלכלי במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה, שמתקשה להתמודד עם הצניחה בהכנסותיה בשל ירידת מחירי הנפט, בנוסף למגיפת הקורונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully