וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים על אופנועים טבחו ב-200 איש בצפון-מערב ניגריה

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 1:58

הטבח ההמוני, שלפי תושבים מקומיים בוצע בידי ה"בנדיטים" - ארגוני פשיעה הרוצחים, בוזזים וחוטפים אזרחים - מנחית מכה קשה מאמצי הרשויות להשיב את הסדר. זאת, בעקבות מאבק מחריף ואלים של חקלאים ברחבי ניגריה על גישה לאדמות. "ההתקפות היו מזעזעות וטרגיות"

בווידאו: מאות הנערות החטופות בניגריה שוחררו/צילום: רויטרס

הרשויות בניגריה אמרו היום (ראשון) כי חמושים הרגו לפחות 200 בני אדם בסדרת פשיטות בצפון-מערב המדינה בשבוע שעבר. הטבח ההמוני, שלפי תושבים מקומיים בוצע בידי חמושים רכובים על אופנועים, מנחית מכה קשה למאמצי הרשויות להשיב את הסדר באזור.

רועים וחקלאים בצפון-מערב ניגריה ובמרכזה נאבקים במשך שנים על גישה לאדמות, אבל חלק מהקבוצות התפתחו לארגוני פשיעה המכונים "בנדיטים", הרוצחים, בוזזים וחוטפים אזרחים. השרה לנושאים הומניטריים, סדיה עומר פארוק, אמרה כי ההתקפות במדינת המחוז זמפרה היו "מזעזעות וטרגיות". היא סיפקה מניין הרוגים רשמי ראשון מאז שהחלו לצוץ אתמול בבוקר פרטים ראשונים על האירועים.

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בכנס כלכלי בפריז, 18 במאי 2021. רויטרס
נשיא ניגריה בוהארי/רויטרס

"יותר מ-200 בני אדם נטמנו בעקבות פלישה של בנדיטים", היא מסרה בהצהרה שאושרה על ידי הדוברת שלה. "אנחנו גם דואגים לעקורים שמאות מהם נמלטים מהקהילות שלהם", אמרה השרה, שהוסיפה כי נשלח סיוע לזמפרה. לדבריה, יותר מעשרת אלפים אנשים נעקרו מבתיהם כשבתיהם "נהרסו על ידי הפושעים, ועוד עשרות עדיין נעדרים".

תושבים ששוחחו עם סוכנות הידיעות הצרפתית אמרו אתמול כי החמושים פשטו על המחוזות אנקה ובוקיום במשך יומיים, והרגו לפחות 140 איש. תושב אחד הכפרים סיפר כי התוקפים ירו "בכל מי שנקרה בדרכם".

עוד בוואלה!

ניגריה: חמושים שחררו 240 אסירים בפשיטה על בית כלא

לכתבה המלאה
סיור של כוחות ביטחון לקראת הגעתן של תלמידות בית ספר ששוחררו מהשבי בג'נגיבי, זמפרה, ניגריה, 3 במרץ 2021. רויטרס
כוחות ביטחון בזמפרה, בשנה שעברה/רויטרס

מנגד, בלו מטוואלה, מושל מדינת זמפרה הגובלת בניז'ר, המעיט בהיקף האלימות ואמר אתמול כי רק 58 בני אדם נהרגו. מטוולה הטיל בשנה שעברה הגבלות במשך כמעט שלושה חודשים, השבית את שירותי התקשורת, הקפיא את מכירות הדלק וסגר את שוקי הבקר בניסיון להחליש את השודדים, אך ההתקפות נמשכו.

נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי, גינה בשבת את הפיגועים כ"מעשה של ייאוש מצד רוצחי המונים". "אנחנו נחושים מאוד לעשן ולהשמיד את פורעי החוק האלה", אמר הגנרל לשעבר בן ה-79, הנאבק גם הוא בהתקוממות ג'האדיסטית בת יותר מעשור בצפון-מזרח המדינה ובתסיסה בדלנית בדרום-מזרח המדינה.

ביום רביעי, הממשלה תייגה רשמית את השודדים כטרוריסטים, ואמרה שזה יעזור להטיל עליהם סנקציות קשות יותר, אבל פרשנים אומרים שהמהלך נועד לאפשר לצבא לפרוס יותר משאבים בצפון מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully