וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: חמושים שחררו 240 אסירים בפשיטה על בית כלא

13.9.2021 / 15:15

החמושים ניהלו חילופי אש עם הסוהרים ופוצצו את חומת המתקן מדרום-מערב לבירה הפדרלית אבוג'ה, והצליחו לשחרר כמעט את כל האסירים. הרשויות פנו לציבור כדי שיסייע בתפיסת הנמלטים

סיור של כוחות ביטחון לקראת הגעתן של תלמידות בית ספר ששוחררו מהשבי בג'נגיבי, זמפרה, ניגריה, 3 במרץ 2021. רויטרס
ניגריה סובלת מבעיות ביטחוניות רבות. כוחות ניגריים אחרי שחרור תלמידות חטופות, מרץ/רויטרס

חמושים פשטו על בית כלא בדרום-מרכז ניגריה ושחררו 240 אסירים - כמעט את כולם - כך אמרו היום (שני) הרשויות במדינה. המתקפה אירעה בשעות הערב המאוחרות של אתמול, כשהחמושים ניהלו חילופי אש עם הסוהרים בכלא בקאבה שבמדינת המחוז קוגי, מדרום-מערב לביר הפדרלית אבוג'ה. לפי משרד הפנים, חייל ושוטר נהרגו במהלך המתקפה, שבה פוצצו החמושים את חומת המתקן משלושה כיוונים, ושני סוהרים נעדרים.

שירות בתי הכלא מסר כי 294 אסירים היו במעצר באת המתקפה - 224 מהם המתינו למשפטם והיתר הורשעו. בית הכלא הוקם ב-2008, עם קיבולת של 200 אסירים בלבד. בניגריה, חשודים יכולים להיות מוחזקים במשך שנים במעצר בטרם תחילת משפטם. ארגוני זכויות אדם אומרים כי רבים מבתי הכלא במדינה סובלים מצפיפות יותר וההליכים המשפטיים אינם יעילים.

שירות בתי הכלא מסר כי הנציב, הלירו נאבאבה, מוביל את החקירה והוא הורה לתפוס את כל האסירים. "הוא פנה לציבור בבקשה למידע שיעזור ללכידתם מחדש של הנמלטים", מסר הדובר. זאת הבריחה הגדולה השנייה מבית כלא בניגריה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully