וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: אני חושב שהישראלים רוצים שנתערב בענייני ישראל

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 21:28

השגריר טום ניידס הגיב בכנס ה-INSS לראשונה לביקורת שמתח עליו שר התפוצות עמיחי שיקלי, "בכיר ישראלי שאני לא מכיר", כדבריו. שיקלי התייחס בביטול לדבריו, לפיהם מדינתו מייעצת לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" בנוגע לקידום המהפכה המשפטית, ואמר - "Mind your own business"

שגריר ארה"ב: אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל/מערכת וואלה!

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס הגיב הערב (שלישי) לראשונה לביקורת שמתח עליו שר התפוצות עמיחי שיקלי. "בכיר ישראלי שאני לא מכיר אמר שאני לא צריך להתערב בענייניה של ישראל", אמר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, ה-INSS. "אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל".

שר התפוצות התייחס בשבוע שעבר בביטול לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שאמר כי מדינתו מייעצת לראש הממשלה בנימין נתניהו "ללחוץ על הבלמים" בכל הנוגע לקידום תכניתו המשפטית. בריאיון לרשת ב' אמר, "אני אומר לשגריר האמריקני: תפעיל בעצמך את הברקס. Mind your own business". שקלי הדגיש את דבריו והוסיף כי ישראל תשמח לדון עם השגריר "בענייני יחסי חוץ, בענייני ביטחון, אבל תכבד את הדמוקרטיה שלנו. בכל האהבה והכבוד".

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
השר שיקלי/פלאש 90, יונתן זינדל

ניידס ייעץ לראש הממשלה לפעול בזהירות באשר לקידום תכניתו המשפטית בריאיון לפודקאסט של יועצו לשעבר של נשיא ארצות הברית דיוויד אקסלרוד. הוא הוסיף, "אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי - תלחץ על הבלמים. האט. נסה להשיג קונצנזוס. זה נושא מאוד מורכב והם מנסים לקדם אותו מהר מדי".

השגריר אמר כי ארצות הברית לא תכתיב לישראל איך לבחור שופטים לבית המשפט העליון אבל הדגיש כי המוסדות הדמוקרטים הם מה שמחבר את שתי המדינות. "ככה אנחנו מגנים על ישראל באו"ם וככה אנחנו עומדים על הערכים המשותפים שלנו", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully