וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלחמה הזו נבחרי ציבור לא יכולים לשתוק יותר

דנה אורן-ינאי

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 5:31

ישראל נמצאת במלחמה על זהותה כיהודית, דמוקרטית, ליברלית - ישראל של כולם - ונבחרי הציבור בוחרים לשתוק. בהתעלמות שלכם, אתם מחסלים במו ידיכם את הדמוקרטיה בישראל. למי ששותק אין זכות להיות נבחר ציבור. דעה

בווידאו: במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הודלקה מדורה בנתיבי איילון/צילום: איתי דייגי, אור הדר, קארין שגיא

בישראל קיימים מאות רבות של נבחרי ציבור שנבחרו על מנת להגן על זכויות עובדים, להעניק שירותים מוניציפליים, לייצג סטודנטים, תלמידים, רואי חשבון, עורכי דין, מהנדסים, הנדסאים, אדריכלים, אומנים, מורים ועוד הרבה ארגונים, גופים, מקצועות וסקטורים חשובים בחברה הישראלית. הם, אנחנו, נבחרנו בבחירות דמוקרטיות.

רובנו המוחלט לא נבחר בכדי לעסוק בענייני הדמוקרטיה עצמה, כי באמת מי העלה על דעתו שזו בכלל תהיה סוגייה שתעלה על סדר היום הציבורי. כל אחד מנבחרי הציבור נבחר על מנת לדאוג לבוחריו, ויש שיגידו שהוא לא נבחר כדי לדאוג לסוגיות לאומיות.

אבל אנחנו במקום אחר. החברה הישראלית נמצאת היום במלחמה. לא במחאה, לא במאבק - במלחמה על ישראל יהודית ודמוקרטית, ישראל ליברלית, ישראל של כולם.

ואתם? אתם, עמיתיי, נבחרי הציבור, בוחרים לשתוק - לטמון את הראש בחול כאילו זה לא קשור אליכם. כאילו זה לא תפקידכם. כאילו אם אגיד את שעל לבי יפגעו לי בתקציב השנתי, או באישורים ממשלתיים, וזה חשוב יותר מהסכנה המיידית של הפיכה משטרית בישראל - הפיכה שמחסלת את כל עקרונות הדמוקרטיה הישראלית.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 25 בפברואר 2023. אור אדר, אתר רשמי
"לקרוא להידברות זו לא עמדה". הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/אתר רשמי, אור אדר

אתם, אתם שנבחרתם מכוח הדמוקרטיה. אתם אלו שחיסול הדמוקרטיה בישראל יפגע במהות שאליה נבחרתם. אתם אלו שבשתיקות שלכם, בהתעלמות שלכם, בהתפתלות שלכם מחסלים במו ידיכם את הדמוקרטיה בישראל.

גודל האחריות של השותקים לא קטן מזה של המחוקקים. יש בידיכם את הכוח לעצור את חיסול הדמוקרטיה, אך ברגע הכי גדול של חייכם ותפקידכם, אתם שותקים. בצוק העתים אתם ניצבים ללא אמור דבר כמו פחדנים, מוגי לב, חסרי מנהיגות והבנה את משמעות השעה בה מצויה החברה הישראלית. הציבור זועק וקורא לכם וצריך אותכם עכשיו יותר מתמיד.

ממשלת ישראל לא רק מחסלת את הדמוקרטיה, את עצמאות בית המשפט, את הפרדתם הרשויות בישראל, היא גם מחסלת את תפקידכם ואת הזכויות של התושבים שבחרו בכם!

זה הזמן שלכם להתעורר או להתפטר, כי למי ששותק אין זכות להיות נבחר ציבור. דברו והצהירו, הגדירו, האם אתם בעד או נגד. ולא, לקרוא להידברות זו לא עמדה. זו רק דרך להגיע אל המקום שאתם מאמינים בו - דמוקרטיה או דיקטטורה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 25 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"ישראל לפני הכול". הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו

ותזכורת אחרונה, אלו שבחרו בכם, הם או משפחתם עלו לארץ כציונים, כפטריוטים. חלקם גם הקימו במו ידיהם את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. הם השאירו מאחוריהם נכסים, חברים, קריירה. הם עזבו הכל, על-מנת להיות חלק מישראל הדמוקרטית.

אסיים בנקודה למחשבה לכל מחריבי הדמוקרטיה הישראלית ולכל מי ששותק, יותר מ-24 אלף לוחמות ולוחמים איבדו את חייהם למען מדינת ישראל. יותר מ-24 אלף משפחות שכולות אבלות על המחיר הגדול ביותר, שאפשר לשלם למען מדינת ישראל, מדינת שקמה על ערכי מגילת העצמאות, מדינה יהודית ודמוקרטית. מאות אלפי פצועי גוף ונפש מסתובבים בקרבנו, משלמים את מחיר המלחמות, מחיר ההגנה על ישראל. אין לנו את זכות לשתוק, וגם לכם אין זכות לשתוק, זו המחויבות שלנו ושלכם כלפיהם. אם הם הקריבו את חייהם - אתם יכולים לכל הפחות להקריב את הקשר שלכם עם השר שדואג לכם לתקציב לגינה חדשה.

זה הזמן להצהיר, בעד או נגד. ישראל דמוקרטית או לא, עצמאות בית המשפט או עליונות הפוליטיקה על הרשות השופטת. דברו עכשיו או שלעולם מחיר חיסול הדמוקרטיה יהיה על ידיכם.

כבר כמעט חודשיים עברו מאז שאני, חבריי, שותפיי ותושבי העיר הרצליה המודאגים מובילים את המאבק בהרצליה למען הדמוקרטיה הישראלית. עשיתי זאת ללא פנים וללא קול. חששתי שיחשבו שזה חלק מהמשחק המוניציפאלי, והדבר היחיד שחשוב לי הוא שננצח ושנציל את ישראל. אין לי יותר מה להפסיד, מחיר הדמוקרטיה גדול יותר מהכיסא שלי במועצת העיר. היום ועד שננצח, אני אצעק בשמי ולא אשתוק, גם כי ישראל לפני הכול, וגם כי אני מבינה את גודל האחריות שלי כאזרחית המדינה כלפי אזרחי העיר שלי והמדינה שלי.

דנה אורן-ינאי היא חברת מועצת העיר הרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully