וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עשה את שלו: בצה"ל החלו לקדם שיחות על מחאות נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 22:43

הלוי הורה למפקדיו הבכירים על קיום שיחות המבהירות כי יש להוציא את הצבא מכל מחלוקת פוליטית. זאת, ברקע כמה מכתבי חיילי מילואים שהודיעו כי יפסיקו לשרת כמחאה על המהפכה המשפטית. מוקדם יותר היום קיים שר הביטחון שיחה דומה בה יצא נגד סרבנות לשירות מילואים כמחאה

גלנט: ״כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל״/דוברות שר הביטחון

קצינים בכירים בצה"ל דיווחו היום (שני) כי הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה מפקדים בכירים להבהיר כי יש להוציא את צה"ל מכל מחלוקת פוליטית. זאת, בעקבות ההפגנות האחרונות ומכתבי חיילי המילואים המוחאים נגד המהפכה המשפטית. הדיווח מגיע ברקע שיחה דומה שניהל שר הביטחון גלנט עם חיילי מילואים, בה יצא נגד סרבנות כצעד מחאתי.

בתקופה האחרונה פורסמו מכמה מכתבים ממשרתי מילואים מיחידות השונות המחאו נגד המהפכה המשפטית. בין חותמי המכתבים נמנו טייסים, יחידת 8200, מערך המבצעים מיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבש. במכתבים טענו החותמים כי יסרבו להגיע לשירות מילואים במידה והממשלה תקדם את השינויים ותפגע בדמוקרטיה.

משמר כבוד לרמטכ"ל ה-23, הרצי הלוי ברחבת בניין הרמטכ"ל הקריה, 16 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הבהיר את עמדתו כבר בבה״ד 1 בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לוואלה נודע מגורמים בכירים בצה"ל כי הרמטכ"ל הרצי הלוי הורה למפקדי האגפים, הזרועות, והפיקודים לקיים שיחות עם מפקדים וחיילים ולהבהיר כי יש להוציא את צה"ל ממחלוקות פוליטיות, ולהבהיר כי אין מקום לשיח פוליטי בתוך הצבא. כמו כן, הורה הרמטכ"ל למפקדים לשמש כתובת לחיילים לכל שאלה בנושא, לדווח, ולטפל בהתאם בכל אירוע חריג הקשור למחאות.

"הרמטכ"ל לא עומד מנגד והבהיר את עמדתו כבר בבה"ד 1 בשבוע שעבר", סיפר גורם צבאי, "בנוסף לכך, עלה הצורך וההכרח כן לדבר ולא להשאיר חלל בזמן שבחברה הישראלית מתנהלת ויכוח. מתחת לאלונקה אין מחלוקות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון יואב גלנט בשיח לוחמים עם חיילי ומפקדי גדוד המילואים 363 28 בפברואר 2022. ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון, אתר רשמי
"כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון", גאלנט בשיחה עם חיילי מילואים/אתר רשמי, ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

בשלב זה בין האלופים שקיימו שיחות עם סגל הפיקוד הבכיר נמנים: ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ומפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין. כמו כן, עד כה קיימו גם מפקד 8200 תא"ל י', מפקדי טייסות ומפקדי יחידות בפיקוד הצפון קיימו שיחות עם עם מפקדי יחידות וסגל זוטר שתחתיהם. הערכה של גורמי צבא היא שבימים הקרובים יקיימו אלופים נוספים שיחות בנושא עם סגל הפיקוד הבכיר.

מוקדם יותר היום, ניהל שר הביטחון יואב גלנט שיחה עם חיילי מילואים מגדוד 363, במהלכה גינה את הסרבנות כצעד של מחאה כנגד המהפכה המשפטית. "כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל, אסור לאף אחד להשתמש בסמל היחידה, בסמל צה"ל או בדגל ישראל על מנת להצדיק צד אחד", אמר

בשבוע שעבר התייחס הלוי, במהלך נאומו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, למחאות נגד המהפכה המשפטית "צה"ל הוא נקודת מפגש ייחודית של צבא וחברה ולפיכך המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו. ידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם, נדע לעשות זאת גם כיום", מסר הרמטכ"ל והוסיף, "שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים. הם יבואו למילואים וישאירו את המחלוקת בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully