וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על מחאת המילואימניקים נגד המהפכה: "נדע להכיל את המחלוקות"

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 16:17

הלוי התייחס לראשונה למחאות נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי "המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו". עם זאת, הוא הוסיף כי "כשם שידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם - נדע לעשות זאת גם כיום"

בווידאו: במחאה על המהפכה המשפטית: לוחמי מלחמת יום כיפור לקחו טנק מאתר הנצחה היסטורי/לוחמי כיפור

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום (חמישי) כי הצבא ידע להכיל את המחלוקות בחברה הישראלית, על רקע המחאות נגד המהפכה המשפטית שבהן משתתפות גם קבוצות של אנשי צבא במילואים.

"בימים אלה מטלטלת מחלוקת את החברה הישראלית", אמר הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, בהתייחסות ראשונה למצב ובנאום פומבי ראשון מאז נכנס לתפקידו. "צה"ל הוא נקודת מפגש ייחודית של צבא וחברה ולפיכך המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו: חייליו - אזרחיה, מפקדיו - בניה. חיילי צה"ל וקציניו אינם משרתים בארצות רחוקות, הם מגנים על הבית, ליד הבית, הולכים וחוזרים אל הבית. והדיון בבית ער. כשם שידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם, נדע לעשות זאת גם כיום".

לפניו נאם נשיא המדינה יצחק הרצוג שאמר כי הוא "פועל למנוע קרע נורא בתוכנו ומנסה לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, שומרת חוק". זאת, במסגרת סיום קורס הקצינים האחוד בבה"ד 1.

הרצי הלוי. דובר צה"ל
הלוי/דובר צה"ל

לדבריו, "אנו, מפקדי צה"ל בכל הדרגים, ומהיום גם אתם, הקצינים והקצינות, עומדים על העיקרון - משימתו של צה"ל משימה לאומית אחת היא, ואין בלתה: הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה; המשרתים בצה"ל כפופים לחוק ולפקודות הצבא ופועלים על פי רוח צה"ל וערכיו. לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד, מלוכד סביב משימותיו המורכבות".

הלוי הוסיף כי "שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים. הם יבואו למילואים, ילבשו את המדים, ישאירו את המחלוקת בחוץ וייצאו למשימה שכם אל שכם, כתף אל כתף. כאשר הם אינם בשירות פעיל, אנשי המילואים הם אזרחים ואזרחיות ועומדות להם כל הזכויות מהן נהנים אזרחים במדינה דמוקרטית; ההפרדה הזו הינה הדרך היחידה לקיים צבא מילואים שנחיצותו רבה
מאוד".

הרמטכ"ל הדגיש כי "כמה זה ברור - וגם כמה מורכב - כי נכון לתרגם את הגיוון הזה לעוצמה לאומית, למטרה ראויה משותפת. זוהי תמצית המעשה הפיקודי ואנו המפקדים, נדע לעשות זאת עם בניכם ובנותיכם שאתם חינכתם. מי ייתן וכולנו, כעם, נדע ליהנות מעוצמת הגיוון גם מחוץ לעשייה הביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully