וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שכם ליריחו: נמשך המצוד אחר המחבלים

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 11:19

מחסומים הוצבו סביב שכם כדי להקשות על המחבל, שביצע את הפיגוע שבו נרצחו האחים יגל, לנוע ממקום למקום. המחסומים נועדו לשבש גם כוונות של חוליות טרור לבצע פיגועים נוספים. במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בערבה. במקביל, חשש מהתגברות פשיעה לאומנית

תיעוד רגעי הירי/ללא

יומיים חלפו מאז הפיגוע שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב בחווארה ואליו הצטרף הפיגוע בצומת בית הערבה, שבו נרצח אילן גנלס. שב"כ וצה"ל ממשיכים במרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה ובעקבותיו הוחלט להטיל מחסומים נושמים סביב העיר שכם כדי להקשות על המחבל בתנועה ממקום למקום, להפעיל עליו ועל הסייענים שלו לחץ ובכך לסייע בחשיפת מקום המסתור שבו הוא נמצא.

את המאמץ מוביל חפ"ק שהוקם על ידי השב"כ ולרשותם עומדות יחידות עילית של מג"ב וצה"ל על מנת להיות דרוכים לביצוע מעצר. גורמים בצה"ל אמרו כי ממשיכים במרדף.

במקביל לכך, הבהירו גורמי צבא כי הכתר הנושם סביב העיר שכם נועד כדי לשבש כוונות של חוליות טרור נוספות לצאת ולבצע פיגועים מתוך העיר והכפרים שעוטפים אותה למרות הפגיעה בכלכלה מאחר ויש התרעות על כוונות לבצע פיגועים נוספים.

בנוגע לפיגוע בצומת בית הערבה וצומת נבו, שבמהלכו נרצח אילן גנלס ז"ל, המצוד בהובלה של השב"כ מתמקד בעיר יריחו וסביבה הקימו מחסומים גלויים על צירים, כניסות ושבילי עפר במטרה להצר את צעדי המחבל שפתח באש וככל הנראה הסתייע בפלסטינים נוספים כדי להימלט ולהסתתר.

לדברי גורמי ביטחון, המטרה היא לא לאפשר למחבל ולסייענים להימלט מיריחו ולעבור ממקום למקום. הפלסטינים דיווחו על פריסת מחסומי דוקרנים בשטחי עפר כדי למנוע יציאה משכונות סמוכות לשטחים פתוחים.

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
האחים הלל ויגל שנרצחו בפיגוע בחווארה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה
אילן גנלס, נרצח בפיגוע ליד ים המלח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אילן גנלס שנרצח בפיגוע בצומת בית הערבה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי אם יחלפו ימים רבים, רמת האפקטיביות של המצוד תרד וכל מה שיהיה ניתן לצפות הוא למידע מדויק של השב"כ.

עוד התריעו גורמי ביטחון כי המצב מאוד נפיץ ברמת השטח בשני הצדדים וכי החשש שבימים הקרובים עשויה להתגבר הפשיעה הלאומנית שתצית גל של תגובות מצד הפלסטינית ולכן הנחה מפקד פיקוד המרכז להציב במוקדי החיכוך בין יהודים לפלסטינים בשומרון כוחות לוחמים.

בנוסף, טרם סוכם תחקיר מלא על אודות האירועים האלימים וההצתות בחווארה שבהם השתתפו מאות ישראלים נגד רכוש פלסטיני שכלל בתים, חנויות ומכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully