וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ועשרות פצועים ברעידת אדמה בטורקיה, ארדואן ביקש סליחה מהתושבים

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 8:44

הרעש, שהיה בעוצמה של יותר מ-5 דרגות, גרם לקריסת מבנים במחוז מלטאיה, שלושה שבועות אחרי רעידת האדמה האדירה שגבתה את חייהם של כ-50 אלף בני אדם. הנשיא הודה: "לא יכולנו לבצע את העבודה ביעילות הנדרש בימים הראשונים"

רעידת אדמה פקדה היום (שני) את דרום-מזרח טורקיה, ולפחות אדם אחד נהרג ועוד 69 נפצעו - כך מסרו הרשויות במדנה, שלפיהן כמה מבנים להתמוטטו בעקבות הרעש שהיה בעוצמה של יותר מ-5 דרגות. הרעש היום אירע שלושה שבועות לאחר רעידת האדמה העוצמתית, שגבתה את חייהם של יותר מ-50 אלף איש בטורקיה ובסוריה.

יונוס סזר, ראש הרשות לניהול אסונות וחירום בטורקיה, אמר במסיבת עיתונאים כי צוותי חיפוש והצלה נפרסו בחמישה בניינים שקרסו במחוז מלטיה. לפי המרכז הסיסמולוגי האירופי-הים תיכוני, הרעש היה בעוצמה של 5.2 ובעומק של חמישה ק"מ. לפי הרשות לניהול אסונות וחירום בטורקיה, עוצמתו הייתה 5.6.

טורקיה עצרה 184 בני אדם מאז רעידת האדמה הגדולה בתחילת החודש בחשד לעבירות בנייה במבנים שקרסו.

נעליים פזורות בהריסות אחרי רעידת אדמה באדנה, טורקיה, 27 בפברואר 2023. רויטרס
נעליים פזורות בהריסות אחרי רעידת אדמה באדנה, היום/רויטרס

רעידת האדמה ב-6 בפברואר, הקטלנית ביותר בתולדות טורקיה, ואלו שהתרחשו אחריה, אירעו לקראת הבחירות שאמורות להתקיים ביוני. הבחירות צפויות להיות האתר הגדול ביותר של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, הרוצה להאריך את שלטונו בן שני העשורים. אתמול הוא הודה בכך שהתגובה של הממשלה לאסון לא הייתה מספקת.

"בימים הראשונים, לא יכולנו לבצע את העבודה ביעילות הנדרשת באדיאמאן, בין היתר בשל ההשפעות ההרסניות של רעידות האדמה, מזג אוויר סוער ואתגרים הנובעים מהנזק לתשתיות", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים במחוז וביקש הבנה מהתושבים. ארדואן שב על הבטחתו לבנות מחדש בתים במהירות, ואמר כי בנייתם של 309 אלף בתים תצא לדרך אחרי שהסתיימה הסקירה הראשונית בשטח. לדבריו, במרץ ובאפריל ייבנו 234 אלף בתים נוספים, לצד תשתיות, בתי חולים ופארקים.

במקביל, משלחת מוועדת הבחירות העליונה של טורקיה אמורה לבקר היום במוקד רעידת האדמה כדי להתחיל לאסוף ציוד ולדווח על היכולת לקיים בחירות במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully