וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: תינוק בן שלושה חודשים בין 61 ההרוגים בסירת מהגרים

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 11:08

המשטרה פירסמה סרטון של שרידי הסירה, שעליה היו 180-200 אנשים. סירת העץ יצאה מטורקיה ונשאה עליה מהגרים גם מפקיסטן ואפגניסטן. כ-80 בני אדם ניצלו ו-30 עדיין נעדרים, על פי הרשויות

בווידאו: איטליה: התנגשה בסלעים - 43 מהגרים נהרגו/רויטרס

מניין ההרוגים בהתרסקות סירת המהגרים סמוך לחוף קלבריה בדרום איטליה עלה ל-61, דיווחו היום (שני) הרשויות האיטלקיות. על פי השורדים, 180-200 אנשים היו על הסירה. בין ההרוגים היה גם תינוק בן שלושה חודשים, 12 ילדים ונשים.

המשטרה פירסמה סרטון של שרידי הסירה. לדברי שר הפנים האיטלקי, מטאו פיאנטדוסי, שהגיע לזירה, אמר כי כ-30 אנשים עדיין נעדרים. משמר החופים דיווח כי 80 אנשים נמצאו בחיים, "כולל אנשים שהצליחו להגיע לבדם לחוף אחרי הטביעה".

רוב המהגרים בסירה נמלטו מתנאי מחיה קשים ביותר בארצותיהם, אמר נשיא איטליה. ראש ממשלת פקיסטן, שבאז שריף התייחס לדיווחים כי יותר מעשרים מהמהגרים היו מפקיסטן, ואמר כי החדשות "מטרידות ומדאיגות ביותר".

בסרטון רואים פיסות עץ של הסירה שנסחפו לחוף, לצד חלקים משלד הסירה. השורדים נראים מצטופפים על החוף מכוסים בשמיכות. חלקם נלקחו לבית החולים. "סירות מהגרים מגיעות לכאן כל הזמן, אך מעולם לא קרתה טרגדיה כזאת", אמר ראש העיר צרוטו, אנטוניו צ'רסו, לערוץ "ראי ניוז".

סירת מהגרים התנפצה חול חופי דרום איטליה. רויטרס
סירת מהגרים התנפצה חול חופי דרום איטליה/רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה. רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה/רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה. רויטרס
סירת מהגרים התרסקה לחופי דרום איטליה/רויטרס

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני האשימה את סוחרי האדם. "זה פשע לשלוח סירה באורך 20 מטר עם 200 אנשים עליה במזג אוויר סוער", היא אמרה בהצהרה. "זה לא אנושי לסחור בחיי גברים, נשים וילדים במחיר כרטיס תחת מראית מוטעית של מסע בטוח".

בדרך כלל, מהגרים מגיעים ממדינות אפריקאיות, ופחות מהמזרח התיכון ואסיה. רוב הסירות יוצאות מלוב. רק 8.3% מגיעים מפקיסטן, 6.7% מאפגניסטן ו-0.7% מאיראן. השאר מגיעים בעיקר מאפריקה, כש-17.3% מחוף השנהב, ו-13.1% מגינאה.

לפחות 20,334 בני אדם מתו בעודם עושים את המסע בים התיכון מאז 2014, על פי הארגון הבינלאומי למהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully