וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי מאה בני אדם: ספינת מהגרים התהפכה בחופי לוב

29.6.2018 / 18:04

משמר החופים של איטליה הודיע כי הוא הצליח לחלץ 14 מהגרים מהספינה, שטבעה לא רחוק מהבירה טריפולי. המדינה מהווה נקודת עצירה מרכזית עבור מהגרים מאפריקה למרות המאמצים להילחם בתופעה. לרוב הם נעים על גבי ספינות מתנפחות ולא בטיחותיות

צילום: רויטרס

משמר החופים של לוב הודיע היום (שישי) על חשש לחייהם של כמאה בני אדם לאחר שספינת מהגרים טבעה בחופיה המערביים של המדינה, בקרבת הבירה טריפולי. כוחות ההצלה הצליחו לחלץ 14 מהגרים מהתקרית. לא ברור מה מצבם של שאר יושבי הספינה.

לוב נחשבת לנקודת עצירה מרכזית של מהגרים מיבשת אפריקה המנסים להגיע לאירופה דרך הים התיכון. במסעם המהגרים נעים לרוב על גבי סירות מתנפחות ולא בטיחותיות המסופקות על ידי מבריחים. לאחרונה חלה ירידה במספר המהגרים העושים את הדרך המסוכנת, לאחר שהאיחוד האירופי, ובעיקר איטליה, הפעילו לחץ על הרשויות בלוב להילחם בתופעה. חלק מהמהגרים מצליחים להגיע למים הבינלאומיים, אך רבים מהם מעוכבים על ידי משמר החופים של לוב, בגיבוי כוחות האיחוד האירופי, ומוחזרים לשטח היבשת.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: הושגה הפסקת אש בין המורדים לבין משטר אסד בדרום סוריה
"יצאתי מדממת וזעקתי לעזרה": טובה הותקפה במכוניתה בעפולה
הפלסטינים: צעיר ונער נהרגו מאש צה"ל; רחפן הופל בשטח הרצועה

ספינה של הצי הלובי עם מהגרים מגיעה לבסיס חיל הים בטריפולי ב-29 ביוני 2018. רויטרס
ספינה של צבא לוב עם מהגרים מגיעה לבסיס ימי בטריפולי, היום/רויטרס

מנהיגי האיחוד האירופי הגיעו הבוקר להסכם על הגירה בתום מרתון לילי של שיחות בפסגה שהתקיימה בבריסל. הפשרה הושגה אחרי התנגדות התחלתית של איטליה, המשמשת שער הכניסה הראשי ליבשת. בין היתר המנהיגים הסכימו כי מרכזי הגירה יוקמו במדינות הגוש על בסיס "התנדבותי", בהם ייערך תהליך סינון שבסופו של דבר ייקבע אם מדובר בפליטים או במהגרי עבודה. בנוסף לכך, הוסכם על הגבלת תנועת מבקשי המקלט בין המדינות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully