וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בים התיכון: איטליה סוגרת את נמליה - ומאות מהגרים תקועים בים

שר הפנים מהימין הקיצוני הכריז כי המדינה "לא תהיה מחנה פליטים עצום" והורה למנוע עגינת ספינה ועליה יותר מ-600 מהגרים מאפריקה. הוא דורש ממלטה לקלוט אותן, אך זו מסרבת. ראשי ערים הכריזו כי יפרו את הוראתו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ממשלת איטליה מסרבת לאפשר לספינה עם מאות מהגרים לעגון בסיציליה, אך ראשי ערים ברחבי דרום המדינה הודיעו היום (שני) כי הם יסרבו לציית להוראה. למרות זאת, התנגדותם לא צפויה לשנות את המצב בשטח ללא תמיכת משמר החופים האיטלקי.

בעדות ראשונה לגישה הנוקשה של הממשלה הפופוליסטית החדשה, שר הפנים מתאו סלביני אמר אתמול כי כל נמלי המדינה ייסגרו ולא יאפשרו לספינה "אקווריוס" לעגון. "מספיק", אמר סלביני. "להציל חיים זו חובה, אבל להפוך את איטליה למחנה פליטים עצום היא לא חובה". הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו סוגרים את הנמלים".

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני במצעד יום הרפובליקה ברומא, 2 בויני 2018. רויטרס
תוקף את שכנותיו באירופה. סלביני/רויטרס

איטליה דורשת ממלטה לקלוט את הספינה, שעליה 629 איש, אך הממשלה באי דחתה את הבקשה ואמרה כי לפי החוק הבינלאומי, אלו צריכים להילקח לנמליה של איטליה. בשלב זה תקועים המהגרים בלב ים, והממשלה ברומא, המורכבת מהליגה הצפונית הימנית קיצונית של סלביני, תוקפת את המדינות השכנות על כך שהן לא קולטות אל שטחן מהגרים.

"מלטה לא לוקחת אף אחד. צרפת הודפת אנשים מעבר לגבול, ספרד מגנה על הגבול שלה עם כלי נשק. מהיום, איטליה תתחיל לומר לא לסחר בבני אדם ולא לעסקי ההגירה הבלתי חוקית", כתב סלביני בפייסבוק.

מנגד, ראש עיריית פלרמו, בירת סיציליה, אמר כי הוא מוכן לקלוט את המהגרים. "ביוונית עתיקה, משמעות שמה של העיר הוא 'נמל מוחלט'. תמיד קיבלנו בברכה סירות חילוץ וכלי שיט שהצילו חיים בים. לא נעצור עכשיו", אמר לאולוקה אורלנדו. "סלביני מפר את החוק הבינלאומי. הוא שוב הוכיח שאנחנו נשלטים על ידי ממשלת ימין קיצוני".

ראשי ערים נוספות בדרום איטליה, בהן נאפולי, מסינה ורג'יו קלבריה, גיבו את דבריו ואמרו כי הם מוכנים לסרב להוראתו של סלביני ולאפשר לספינה שמפעיל הארגון SOS Mediterranee לעגון בנמליהן. נציג של הארגון "רופאים ללא גבולות" אמר כי דבריהם של ראשי העיר "נחמדים אבל לא פרקטיים", מאחר שמשמר החופים, הנשלט על ידי ממשלת איטליה, צריך לאשר את עגינת הספינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

600 אלף מהגרים ב-5 שנים

יותר מ-600 אלף איש הגיעו לחופיה של איטליה בסירות מאפריקה בחמש השנים האחרונות. לפי ההערכות, כ-500 אלף מהם עדיין שוהים במדינה. הגל ההמוני היה אחד מהסיבות להתחזקות מפלגתו של סלביני בבחירות האחרונות, על אף שב-12 החודשים האחרונים תחת הממשלה הקודמת חלה ירידה משמעותית במספר המהגרים המגיעים מלוב.

ראש ממשלת מלטה, ג'וזף מוסקט, סירב לאפשר את כניסת הספינה והאשים את איטליה, שתיאמה את מבצע החילוץ, בהפרת הנורמות הבינלאומיות הנהוגות במצבים אלו. לדבריו, עמדה "יוצרת מצב מסוכן עבור כל אלו המעורבים בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully