וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: ספירת הקולות בבחירות הצמודות ביותר נמצאת בעיצומה

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 10:31

87 מיליון בני אדם בניגריה הם בעלי זכות בחירה. הפוליטיקה במדינה האפריקאית נשלטת על ידי שתי מפלגות - מפלגות השלטון APC ו- PDP - מאז חזרתה של הדמוקרטיה הרב מפלגתית לפני 24 שנים

ספירת הקולות בבחירות הצמודות ביותר בניגריה מאז תום המשטר הצבאי ב-1999 נמצאת בעיצומה. שיעור ההצבעה נראה גבוה, ורבים מהבוחרים היו צעירים שמצביעים בפעם הראשונה. 87 מיליון בני אדם בניגריה הם בעלי זכות בחירה.

עיכובים נרשמו אתמול (שבת) בתחנות הקלפי, כמו גם דיווחים על גנבת תיבות קלפי ותקיפות של חמושים. חלק מהמפלגות הביעו חשש בשל דיווחים על אי סדרים, שעלולים להוביל לערעורים על התוצאה הסופית.

הפוליטיקה במדינה האפריקאית נשלטת על ידי שתי מפלגות - מפלגות השלטון APC ו- PDP - מאז חזרתה של הדמוקרטיה הרב מפלגתית לפני 24 שנים. אך הפעם, הצטרף מועמד ממפלגה שלישית במרוץ לרשת את הנשיא מוחמדו בוהארי: פיטר אובי ממפלגתה לייבור שנתמכת על ידי צעירים רבים.

עשרות אלפי קלפיות נספרות כעת. התוצאות יישלחו למטה של ועדת הבחירות בבירה אבוג'ה התוצאות הסופיות צפויות להתפרסם ביום שלישי.

במסיבת עיתונאים בשבת, ראש ועדת הבחירות מחמוד יקובי התנצל על העיכובים בקלפיות. בלאגוס, העיר הגדולה בניגריה, הבוחרים הריעו לפקידי הוועדה שהגיעו לתחנת הקלפי בפרבר לקי ארבע שעות לאחר שקלפיות נסגרו. "כניגרית, אני מצפה לכל דבר שעלול לקרות, אז הגעתי עם בקבוק מים וסוללה לטלפון. אחכה עד שהם יגיעו כדי להצביע, אמרה אדית ל-BBC.

בחירות לנשיאות בניגריה, 25 בפברואר 2023. רויטרס
תורים ארוכים בתחנות הקלפי. שבת/רויטרס
בחירות לנשיאות ניגריה, 25 בפברואר 2023. רויטרס
תורים ארוכים בתחנות הקלפי. שבת/רויטרס

יום הבחירות עבר בשקט יחסי, אך היו כמה דיווחים בלאגוס על אלימות וגנבת תיבות קלפי. במקומות אחרים, אנשים דיווחו על כך שהתבקשו להצביע למועמד מסוים או לעזוב את תחנת הקלפי. ההצבעה נדחתה ליום ראשון ב-141 תחנות קלפי בשל שיבושים במדינת בורנו בצפון-מזרח המדינה. חמושים איסלמיסטים ירו לעבר פקידי ועדת הבחירות ופצעו כמה מהם באזור גווזה.

מי שייבחר לתפקיד נשיא ניגריה יצטרך להתמודד עם שינוי המטבע, כלכלה קורסת, שיעור אבטלה גבוה בקרב צעירים וחוסר ביטחון ברחובות. עשרת אלפים אנשים נהרגו בשנה שעברה במדינה.

הבוחרים הצביעו גם ל-109 סנאטורים פדרליים ו-360 חברי פרלמנט. במרץ תיערך הצבעה נוספת למושלי המדינות. מועמד זקוק לרוב הקולות ול-25% מהקולות בשני שליש מ-36 המדינות שמרכיבות את ניגריה כדי לנצח. אחרת ייערך סבב שני בתוך 21 ימים - לראשונה בהיסטוריה של ניגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully