וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: עשרות חקלאים נטבחו במתקפת טרור "מטורפת"

29.11.2020 / 15:19

תושבים בכפר בצפון-מזרח המדינה אמרו כי כ-30 איש מתוך 43 הגופות שנמצאו היו ערופי ראש, וכוחות הביטחון סורקים אחרי עשרות נעדרים. הנשיא כינה את מעשי ההרג "משוגעים". שום ארגון לא קיבל אחריות, אך בוקו חראם ודאעש פועלים באזור. באו"ם העריכו: 110 איש נטבחו

בווידאו: עשרות חלקאים נטבחו המתקפת טרור בניגריה/צילום: רויטרס

לפחות 43 חקלאים נטבחו במתקפת טרור בצפון-מזרח ניגריה, וכוחות הביטחון סורקים היום (ראשון) אחרי עשרות נעדרים נוספים. הקורבנות נקברו היום (ראשון) בעיירה זאבארמארי שבמדינת בורנו, וכ-30 מהם היו ערופי ראש. המתקפה החלה אתמול בבוקר, והתושבים חוששים שבסך הכול נרצחו 70 איש. באו"ם העריכו כי 110 איש נרצחו באזור, במתקפה הקשה ביותר השנה.

שום ארגון לא קיבל אחריות, אך מעשי טבח דומים בוצעו בשנים האחרונות בידי בוקו חראם או שלוחת דאעש במערב אפריקה. כ-30 אלף איש נהרגו בעשור האחרון בסכסוך האסלאמיסטי, שהתפשט למדינות נוספות באזור. נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי, אמר כי הטבח הוא מתקפת טרור "משוגעת" ואמר כי "כל המדינה אבלה".

בזאבארמארי, עשרות תושבים אבלים התאספו סביב הגופות, שהיו עטופות בסדינים לבנים והונחו על משטחי עץ, בזמן שאנשי הדת הובילו את התפילות לזכרם. תושב אחד סיפר לארגון אמנסטי אינטרנשיונל כי בין הנעדרים יש גם עשר נשים.

גופות של חקלאים שנטבחו במתקפה בצפון-מזרח ניגריה, 29 בנובמבר 2020. רויטרס
גופות החלקאים שנטבחו בהלוויה, היום/רויטרס

מושל המחוז קרא לממשלה הפדרלית לגייס כוחות נוספים כדי להגן על החקלאים במחוז, שלדבריו ניצבים בפני בחירות נושאות. "מצד אחד, אם הם נשארים בבית הם עלולים למות מרעב, ומצד שני, אם הם יוצאים לאדמות שלהם הם עלולים להירצח על ידי החמושים", אמר.

מחירי המזון בניגריה זינקו דרמטית בשנה האחרונה, בין היתר בשל הצפות, סגירת גבולות בשל מגיפת הקורונה והתדרדרות במצב הביטחוני בחלק מהאזורים לגידול מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully