וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכנסיו של הרב קנייבסקי עמדו למכירה פומבית באלפי שקלים - והורדו לאחר שאלות מהתקשורת

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 8:07

חברה יהודית אמריקנית רצתה למכור את מכנסיו של הרב, שנלבשו על ידיו "תקופה ארוכה", במחיר התחלתי של כ-11 אלף שקלים. לאחר שהעיתון ניו יורק פוסט התעניין בנוגע למכירה, החברה הורידה את המכנסיים מהאתר. הקונים כועסים: "דורשים שיעלו אותם חזרה"

בווידאו: מסע ההלוויה של הרב קניבסקי/צילום: יותם רונן, C Live u, קרן פאר וצילום מסוק: איתמר גרינברג / מסוק: ישראקופטר

מכנסיו השחורים של הרב חיים קנייבסקי, שנפטר בשנה שעברה בגיל 94, היו אמורים לעמוד למכירה פומבית באחד במרץ, כשהצעת הפתיחה של המכירה עמדה על יותר מ-11 אלף שקלים.

באתר המכרז, המנוהל על ידי חברה אמריקנית מניו ג'רזי המתמחה במכירת חפצים יהודיים, פורסם צילום פתק שנחתם על ידי נכדו של הרב, הרב גדליה הוניגסברג, ובו הוא מאשר את מקורו של הבגד הישן. בפתק נכתב כי "המכנסיים השחורים של חברת 'שי שאול' עם הקרע למטה" נלבשו על ידי הרב "תקופה ארוכה". מכנסיים חדשים של החברה עולות כ-77 שקלים.

המכנסיים הורדו מהאתר ביום שישי האחרון, עשר דקות לאחר שבעיתון "ניו יורק פוסט" שלחו למוכרים שאלה בנוגע להעמדת המכנסיים למכירה. המוכרים לא השיבו גם על השאלות בנוגע להחלטה למשוך את מכירת המכנסיים מהאתר - דבר שעורר סערה בקרב הרוכשים הפוטנציאלים.

"אנחנו דורשים שיעלו את המכנסיים חזרה לאתר", כעס סוחר האומנות ישראל קלפמן, שרצה לקנות את המכנסיים במטרה למכור אותם ברווח או להשכיר אותם לאנשים שירצו להתחתן כשהם לובשים את מכנסי הרב.

אירוע ציבורי אחרון בו השתתף השתתף הרב חיים קנייבסקי, פברואר 2022. מרווין שישפורטש, אתר רשמי
הרב קנייבסקי/אתר רשמי, מרווין שישפורטש

מנגד, היו כאלה שלא אהבו את הרעיון. "אני מבין אם זה הכובע שלו, הציצית, הטלית או התפילין, אבל לדעתי כשמדובר במכנסיים זה דוחה", הסביר אייב קוגיאלסקי, מנהל בית מכירות פומביות המתמחה ביודאיקה. "תאר לעצמך שהיו מוכרים את הגרב של האפיפיור במכירה פומבית", הוא הוסיף.

הרב דייוויד בשבקין, אספן יודאיקה, אמר שהוא דואג מהמסחור שנעשה לרב: "אני די בטוח שהרב קנייבסקי רצה שאנשים יוציאו את כספם לא על בגדיו, אלא על שיתוף התורה שלו והרעיונות הדתיים שלו".

שוק האספנות של חפצי רבנים קיים כבר זמן רב, ובדרך כלל נמכרים בו חפצים בעלי משמעות קדושה, כמו כוסות קידוש או אביזרי טלית. טקסטים דתיים עם הערותיו של הרב קנייבסקי נמכרו ב-2019 באלפי דולרים בעודו בחיים. לפי כמה פרשנים, הבגדים שרב לבש בזמן לימוד התורה נחשבים לקדושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully