וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של המתנדב בנפאל שנהרג מתקיפת פיל: "כל החיים שלו היו נתינה"

עודכן לאחרונה: 25.2.2023 / 20:52

טטיאנה בוייקנר סיפרה בשיחה עם וואלה! כי בנה היה אמור לחזור לארץ בשבוע הבא, ובעוד חודשיים לסיים את לימודי הרפואה. "הוא קנה מכספו האישי מתנות וחילק שם ל-500 ילדים". חברתו הטובה הוסיפה: "אנחנו עדיין לא במקום של לדבר עליו בלשון עבר"

בווידאו: חבריו של הרופא הישראלי שהותקף ונהרג על ידי פיל בפארק לאומי בנפאל/צילום: יואב איתיאל

אמו של שמואל (שמוליק) בוייקנר, שנהרג אתמול (שישי) בתקיפת פיל בפארק לאומי בנפאל, סיפרה היום בשיחה עם וואלה! כי היה אמור לשוב לארץ בשבוע הבא, ולסיים את לימודי הרפואה בעוד חודשיים. "הוא בחר לעבוד בבית חולים בנפאל כי חיפש לעזור בעולם השלישי. כל החיים שלו היו נתינה. הוא קנה מכספו האישי מתנות וחילק שם ל-500 ילדים. בארץ הוא היה מתנדב בבית אבות", סיפרה ד"ר טטיאנה בוייקנר, מנהלת מכון ריאות בבית החולים לניאדו.

"הוא הגיע לרפואה כי ראה בנתינה הזו שליחות - הוא מאוד רצה להיות רופא. לקראת סוף השליחות הוא טייל בשמורת הטבע הזו וקרה שם האסון", אמרה אמו. היא סיפרה כי גדל והתחנך בתחילה באור עקיבא, אחר כך בקליפורניה. תחילת לימודי הרפואה היו באוניברסיטה בסן פרנסיסקו ואז עמד להשלים את התואר באוניברסיטת בן גוריון. לדבריה, בנה היה פעיל מאוד בין הסטודנטים היהודים בארגון "הלל" ואף כיהן שם כדירקטור במנהיגות הסניף. "הוא נתן הרצאות בכל העולם על ישראל, אפשר לספר שעות על העשייה שלו", סיפרה.

אחת מחברותיו הטובות, בשם ניקול, אמרה כי עדיין לא מבינים מה בדיוק קרה. "זה פשוט נורא, הוא היה חבר טוב, ואנחנו עדיין לא במקום של לדבר עליו בלשון עבר", אמרה בשיחה עם וואלה. "הוא נסע להתנדב בנפאל מטעם אוניברסיטת בן גוריון ואהב מאוד את מה שעשה. לפני פחות מחודש חגג שם את יום הולדתו ה-30 ואמור היה לחזור לכאן להתמחות בימים הקרובים, אנחנו יושבים עם בני המשפחה שממתינה לעדכונים".

שמואל בוייקנר שנהרג מתקיפת פיל בנפאל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הוא הגיע לרפואה כי ראה בנתינה הזו שליחות". בוייקנר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבריו של בוייקנר סיפרו עליו שהוא היה איש העולם הגדול, ואהב לטייל לבד. חברו אלכס לוז'קין סיפר: "שמוליק היה אדם מאוד מיוחד, אין אנשים כאלה. אי אפשר לפגוש אדם כזה. כל מי שנתקל בו בדרך, זוכר אותו לכל החיים. אדם זהב עם הכוונות הכי טובות שיש. סקרן, תמיד רוצה לעזור, תמיד רוצה להרים לכולם. אדם מאוד מיוחד".

חבר נוסף של שמוליק, אריאל חיימוב, אמר: "הוא היה החבר הכי טוב של כולנו. כולם מדברים על זה, אבל זה הוא שהיה חבר הכי טוב של כולנו. ממש משפחה. כשהם סיפרו לנו את הטרגדיה הזו, חיכינו כולנו להתעורר מהחלום זה, כל מי שהתעורר היום בבוקר ציפה שזאת תהיה בדיחה גרועה שפשוט לא הצליחה".

חברו איוון קריצ'קו היה ככל הנראה אחד האחרונים שהיה לו קשר עם שמוליק. הוא סיפר: "חצי-שעה שעה לפני שהמקרה הזה קרה הוא שלח לי הודעה. הוא שלח לי שתי תמונות. אצלנו השעה היתה 7:20 בבוקר. שם בסביבות 12:00. אני עניתי לו מאוחר יותר, אחרי כמעט שעתיים, וזהו. הוא נראה לאחרונה בשעה שהוא שלח לי את שתי התמונות האלה מהטיול".

חברה נוספת, אביטל פרחמנקו מלר, הביעה כעס על חלק מהתגובות למקרה: "אם זה היה קורא לכל אחד מאיתנו, שמוליק היה הראשון שהיה קופץ לדבר לטובתנו", היא אמרה. "צריך שיזכרו אותו לטובה, כי הגיע לו. כי זה זה. ראיתי כל מני טוקבקים מגעילים באינטרנט. הבחור נסע להתנדב. לא להתעלל בחיות. אז מגיע לו. מגיע לו שיכירו אותו, מגיע לו שיזכרו אותו טוב. אז בשביל זה.

עוד בוואלה!

מטורקיה באהבה

לכתבה המלאה
שמואל בוייקנר שנהרג מתקיפת פיל בנפאל. באדיבות המשפחה
היה אמור לסיים את לימודי הרפואה בעוד חודשיים/באדיבות המשפחה

בוייקנר נהרג אתמול בנפאל מתקיפת פיל, גופתו נמצאה מוטלת ביער והוא זוהה בעזרת רישיון הנהיגה שנמצא עליו. האירוע התרחש סמוך לעיירה סוארה (Saurah) הנושקת לגן הלאומי המפורסם, צ'יטוואן. למקום מגיעים מטיילים מכל העולם כדי לחוות מגע קרוב עם פילים.

בוייקנר, סטאז'ר במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שהה בנפאל יחד עם משלחת ישראלית להתנדבות בבית חולים מקומי. במשרד החוץ מכירים את האירוע. קונסולית ישראל בשגרירות בקטמנדו, דנה פישר, וטל בלויגרונד מהמחלקה לישראלים בחו"ל עומדות בקשר עם המשפחה, ומסייעות בסידורי העברת הארון לישראל.
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מסרה את תנחומיה למשפחה ואמרה בהודעתה: "שמואל בוייקנר היה סטודנט מבריק לרפואה, אדם נפלא ורחום וחבר אדיב ואכפתי. שמואל יחסר לכל מי שהכיר אותו. כולנו בהלם ממותו הטראגי ושולחים את תנחומינו מעומק הלב לבני משפחתו ויקיריו".

שני פילים זכרים באזור אוקבנגו דלתא, בוטסואנה, 25 באפריל 2018. רויטרס
"זה פשוט נורא, הוא היה חבר טוב"/רויטרס
שמואל בוייקנר שנהרג מתקיפת פיל בנפאל. באדיבות המשפחה
לפני חודש חגג 30. בוייקנר/באדיבות המשפחה

מפגשים קטלניים בין פילים וחיות בר אחרות לבני אדם אינם נדירים בנפאל. העיתון "קטמנדו פוסט" דיווח על גבר נוסף, מקומי, פועל שעבד בטאטוא כבישים, שנהרג ביממה האחרונה מתקיפת פיל על ביתו. מקומיים חסמו כביש ראשי במחאה נגד השלטונות ודרישה כי הפיל הקטלני יועבר למקום אחר וייקחו אחריות על בעיית חיות הבר המאיימות על שלוות חייהם. הם דרשו פיצוי ראוי למשפחת הקרבן וסירבו לאסוף את גופתו מבית החולים עד שייענו דרישותיהם.

על פי אתר "רפובליקה" הנפאלי, בחצי השנה האחרונה נהרגו שמונה בני אדם עקב התקפות חיות בר בפארק הלאומי צ'יטוואן. ביניהם, שני אנשים מתו עקב התקפות פילים. אישה בת 64 נהרגה בהתקפת פיל בפארק הלאומי רק לפני מספר ימים ואילו אישה בת 70 מתה במטרופולין העיר הרטפור בחודש שעבר עקב התקפת פילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully