וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי הותקף ונהרג על ידי פיל בפארק לאומי בנפאל

עודכן לאחרונה: 25.2.2023 / 11:35

כלי תקשורת במדינה דיווח כי גופתו של שמואל בוייקנר נמצאה בשמורת הטבע צ'יטוואן. בן ה-30, מתמחה במרכז הרפואי סורוקה, ביקר במדינה יחד עם משלחת ישראלית לאחד מבתי החולים המקומיים. לפי דיווחים במדינה, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בחצי השנה האחרונה מתקיפות דומות

בווידאו: עדר פילים משוטט ברחבי סין/צילום: רויטרס

רופא ישראלי כבן 30, בשם שמואל בוייקנר, נהרג אתמול (שישי) בנפאל מתקיפת פיל, גופתו נמצאה מוטלת ביער והוא זוהה בעזרת רישיון הנהיגה שנמצא עליו. האירוע התרחש סמוך לעיירה סוארה (Saurah) הנושקת לגן הלאומי המפורסם, צ'יטוואן. למקום מגיעים מטיילים מכל העולם כדי לחוות מגע קרוב עם פילים.

בוייקנר, מתמחה מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שהה בנפאל יחד עם משלחת ישראלית להתנדבות בבית חולים מקומי. במשרד החוץ מכירים את האירוע. קונסולית ישראל בשגרירות בקטמנדו, דנה פישר, וטל בלויגרונד מהמחלקה לישראלים בחו"ל עומדות בקשר עם המשפחה, ומסייעות בסידורי העברת הארון לישראל.

על פי הדיווחים בנפאל האירוע התרחש ביום שישי בשעה 12:30 בצהריים כ-600 מטרים בלבד ממינהלת הפארק. גם זהותו של הפיל, גובינדה בסאורהה, ידועה לרשויות. בנפאל נטען כי התייר הישראלי נכנס לבדו לפארק מבלי לקחת כרטיס ונמסר כי חקירה נוספת מתבצעת.

שמואל בוייקנר שנהרג מתקיפת פיל בנפאל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התנדב בבית חולים מקומי. שמואל בוייקנר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני פילים זכרים באזור אוקבנגו דלתא, בוטסואנה, 25 באפריל 2018. רויטרס
פילים/רויטרס

מפגשים קטלניים בין פילים וחיות בר אחרות לבני אדם אינם נדירים בנפאל. העיתון "קטמנדו פוסט" דיווח על גבר נוסף, מקומי, פועל שעבד בטאטוא כבישים, שנהרג ביממה האחרונה מתקיפת פיל על ביתו. מקומיים חסמו כביש ראשי במחאה נגד השלטונות ודרישה כי הפיל הקטלני יועבר למקום אחר וייקחו אחריות על בעיית חיות הבר המאיימות על שלוות חייהם. הם דרשו פיצוי ראוי למשפחת הקרבן וסירבו לאסוף את גופתו מבית החולים עד שייענו דרישותיהם.

על פי אתר "רפובליקה" הנפאלי, בחצי השנה האחרונה נהרגו שמונה בני אדם עקב התקפות חיות בר בפארק הלאומי צ'יטוואן. ביניהם, שני אנשים מתו עקב התקפות פילים. אישה בת 64 נהרגה בהתקפת פיל בפארק הלאומי רק לפני מספר ימים ואילו אישה בת 70 מתה במטרופולין העיר הרטפור בחודש שעבר עקב התקפת פילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully