וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לקיש: ההצעה להשתלטות על הספרייה הלאומית לא תוכל להיכלל בחוק ההסדרים

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 22:50

בהרב מיארה הודיעה לשרי הממשלה כי הצעת החוק שתאפשר לשר החינוך לשלוט בדירקטוריון הספרייה, ובין היתר להדיח את הרקטור שי ניצן, לא עברה את ההליך המקצועי המתאים. "מעוררת שאלות כבדות משקל על עצמאות הספרייה הלאומית"

הממשלה אישרה תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2024-2023/מערכת וואלה!

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (שישי) לשרי הממשלה כי ההצעה של שר החינוך יואב קיש, שתאפשר לו לשלוט בדירקטוריון הספרייה הלאומית, לא תוכל להיכלל בחוק ההסדרים.

זאת, מאחר והיא לא עברה את ההליך המקצועי והמשפטי המתאים, הוגשה ללא עבודת מטה והיא מעוררת שאלות כבדות משקל על עצמאות הספרייה הלאומית.

קיש מנסה לקדם את ההצעה תחת הכותרת "הגברת השקיפות והפיקוח הציבורי על הספרייה הלאומית", שתשנה את המעמד העצמאי של הספרייה ותאפשר לשר החינוך לשלוט במינויים בדירקטוריון, ובין השאר גם להדיח את הרקטור, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שנחשב לאחד הגורמים השנואים בליכוד בעקבות חקירות ומשפט נתניהו.

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"ההצעה מעוררת שאלות כבדות משקל על עצמאות הספרייה הלאומית". שר החינוך יואב קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

בייעוץ המשפטי לממשלה התנגדו גם לדרישת שר התקשורת שלמה קרעי לכלול את החוק שלו לגבי תאגיד השידור הציבורי בחוק ההסדרים. זאת, בהמשך לחוות דעת של היועץ המשפטי של משרד האוצר שקבע שלא נעשתה עבודת מטה מסודרת לפני גיבוש החוק, שנועד להפריט חלק מתחנות הרדיו של התאגיד ולאסור על שילוב פרסומות וחסויות בשידוריו.

לפי גורמים בממשלה, קרעי הפעיל לחצים כבדים לשלב את החוק במסגרת חוק ההסדרים למרות עמדת האוצר אך לאור ההתנגדות המשפטית הוא לא נכלל בסופו של דבר. מלשכת קרעי נמסר בתגובה כי: "הרפורמה בשידורים ובתאגיד הינה חלק מתכנית העבודה של משרד התקשורת ותקודם בקרוב בעזרת השם".

שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת, קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

היום אישרה הממשלה את תקציב המדינה, שיעמוד בשנת 2023 על 484 מיליארד שקלים, וב-2024 על 513 מיליארד שקלים. התקציב עבר ללא מתנגדים, מלבד שר התיירות חיים כץ, שהחרים את ההצבעה במחאה על הקיצוץ במשרדו וביטול הפטור ממע"מ על התיירות, שהוא חלק מחוק ההסדרים. כעת, התקציב יעבור לכנסת, שם הוא מיועד לפי התכנון לעבור בקריאה ראשונה עד סוף החודש הבא.

נתניהו בירך על אישור התקציב: "אנחנו רוצים להראות שהמסורת שיצרנו כאן במדינת ישראל, של כלכלה חופשית עם אחריות פיסקאלית ומוניטרית, ותיאום בין הדברים, ועצמאות הבנק, אלו הדברים שעומדים לנו בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת. אני חושב שהתקציב הזה עושה את זה. כלכלת ישראל חזקה, היא איתנה. עם התמיכה הגורפת הזאת של שרי הממשלה היום, היא חזקה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully