וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מתכוננת למתקפה רוסית מחר - יום השנה הראשון למלחמה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 16:26

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר היום כי "לא נשברנו, התגברנו על קשיים. אנחנו ננצח", אך בתי ספר ברחבי המדינה נקראו לעבור ללימודים מרחוק. ההמלצה לתושבים באזורים מסוימים היא לא לצאת מהבית מחר ללא צורך

בווידאו: לראשונה מפרוץ המלחמה: הנשיא ביידן מבקר באוקראינה/מתוך טוויטר, רויטרס

אוקראינה "תתגבר על הכוחות הרוסיים הפולשים", אמר היום (חמישי) נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי, יממה לפני יום השנה הראשון למלחמה. "לא נשברנו, התגברנו על קשיים. אנחנו ננצח. נטיל את האחריות על כל אלה שהביאו את הרוע הזה, את המלחמה הזאת לאדמה שלנו", כתב זלנסקי ברשתות חברתיות.

עם זאת, למרות המלים האמיצות, אוקראינה מתכוננת לזינוק אפשרי במתקפות רוסיות מחר (שישי) - יום השנה למלחמה. גורמים רשמיים קראו לבתי הספר לערוך את הלימודים מרחוק וביקשו מהתושבים להימנע מהתכנסויות גדולות.

שר החינוך סרהי שקרלט המליץ לבתי ספר ברחבי אוקראינה ללמד מרחוק עד שבת. הוא אמר כי לרוסיה יש היסטוריה של פגיעה בבתי ספר ומרכזים אזרחיים אחרים כמו בנייני מגורים ובתי חולים, לכן הילדים נמצאים בסכנה בכיתות.

בעיר הנמל חרסון בדרום אוקראינה, שאותה כבשו מחדש החיילים האוקראינים בנובמבר, הרשויות ייעצו לתושבים לא לצאת החוצה ללא צורך וביקש מארגונים הומניטריים לא לעודד התכנסויות גדולות. אמצעים ביטחוניים אחרים יושמו בחרסון וסביבותיה כהכנה להסלמה רוסית אפשרית, הודיע הממשל האזורי. בימים חמישי-ראשון, מוסדות ציבוריים רבים יעבדו מרחוק, ושוטרים יפטרלו באזורים שבהם עשויים להיאסף קהלים גדולים.

צוותי הגנה אווירית של קייב, כמו גם התושבים בבירה, מכינים את עצמם גם כן למתקפה מחר, במיוחד על רקע העבודה שנראה כי המתקפה הרוסית בשבועיים האחרונים במזרח המדינה אינה רושמת הישגים. מומחים צבאיים מעריכים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיווה לניצחון משמעותי בשדה הקרב לפני יום השנה למלחמה, למשל כיבוש העיר בחמוט. אך זה לא קרה למרות האבדותה כבדות בצבא רוסיה.

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס
נסיגת צבא רוסיה מחרסון, 12 בנובמבר 2022. רויטרס
הכוחות האוקראינים שחררו את חרסון מהכיבוש הרוסי בנובמבר/רויטרס
בוודיאו: חגיגות בחרסון לאחר נסיגת הצבא הרוסי/רויטרס

משרד ההגנה הבריטי העריך היום כי יש "אפשרות סבירה" שרוסיה מכינה מתקפה נוספת בעיר וולדאר במזרח אוקראינה העיר במחוז דונצק סופגת באחרונה הפגזות כבדות, אף שבמתקפות בעבר ספגה רוסיה הפסדים בעיר.

רוסטאם מורדוב, מפקד פיקוד מזרח של רוסיה, "בוודאי נמצא תחת לחץ כבד לשפר תוצאות בוולדאר, בעקבות הביקורת הקשה שנמתחה על הצבא מהקהילה הלאומנית הרוסית בשל הפסדי העבר", העריך משרד ההגנה הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully