וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תעלה את גיל ההסכמה מ-13 ל-16 ברפורמה נרחבת של חקיקה

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 13:10

גיל ההסכמה בבריטניה ובדרום קוריאה הוא 16, בצרפת 15, בגרמניה ובסין 14. גיל ההסכמה ביפן לא השתנה מאז 1907. הרפורמה של החוקים ביפן בנוגע לפשעי מין מגיעה לאחר שכמה נאשמים באונס זוכו ברציפות

יפן מתכוננת להעלות את גיל ההסכמה מ-13 ל-16 ברפורמה נרחבת של חקיקה, שנבעה מביקורת במדינה, שלפיה החוקים הקיימים כעת אינם מגנים על ילדים מפני אונס ועברות מין אחרות.

פאנל של משרד המשפטים הציע להעלות את גיל ההסכמה מ-13 - הנמוך ביותר מבין מדינות ה-7G - כחלק משורה של רפורמות שיהפכו גם מציצנות, למשל, לעברה פלילית ויבהירו את התנאים לתביעות באונס.

הרפורמה של החוקים ביפן בנוגע לפשעי מין מגיעה לאחר שכמה נאשמים באונס זוכו ב-2019, כולל נאשם שאנס את בתו הנערה שוב ושוב. הזיכויים עוררו זעם ציבורי ביפן. בית משפט מחוזי בנגויה זיכה את האב בטענה כי אין ראיה מוחלטת לכך שהיא לא נתנה את הסכמתה למעשה. ערכאה גבוהה יותר הפכה את הפסיקה וגזרה על האב עשר שנים בכלא.

נשים יפניות לבושות קימונו. ShutterStock
הפאנל גם הציע להפוך לעברה פלילית צילום בחשאי למען מטרות מיניות/ShutterStock

על פי "גרדיאן", החוק הפלילי ביפן דורש ששני תנאים ימולאו כדי לפסוק שמדובר בהטרדה מינית - אי הסכמה והוכחה לכך שהקורבן לא יכול היה להתנגד באופן פיזי. אחד הסעיפים השנויים במחלוקת בחוק הקיים הוא הדרישה שהתביעה תוכיח שמבצעי האונס השתמשו ב"אלימות והפחדה" כלפי הקורבנות שלהם. הפאנל הבהיר כי הסעיף הזה כולל כעת גם סימום, שכרון, שימוש בשליטה פסיכולוגית ושימוש בגורם ההפתעה.

הפאנל גם הציע להפוך לעברה פלילית צילום בחשאי למען מטרות מיניות ולהאריך את ההתיישנות על מקרה אונס מ-10 ל-15 שנים כדי להעניק לקורבנות זמן רב יותר להתלונן.

גיל ההסכמה בבריטניה ובדרום קוריאה הוא 16, בצרפת 15, בגרמניה ובסין 14. גיל ההסכמה ביפן לא השתנה מאז 1907. המלצות הפאנל הוגשו לשר המשפטים, קן סייטו, ולאחר מכן יוגשו לפרלמנט, על פי דיווח סוכנותה ידיעות "קיודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully