וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפחה לכל 70 חיילים: מערכת "נשות הניחומים" של יפן במלחה"ע ה-2

9.12.2019 / 11:45

מסמכים חדשים חושפים את המעורבות הרשמית של הממשלה בשעבוד נשים מהאזור לצורכי מין בזמן כיבושיה באסיה. "לפחות 500 נשות ניחומים צריכות להיות מרוכזות כאן עד סוף אפריל", נכתב באחד המברקים. הפרשה מעיבה עד היום על יחסיה של טוקיו עם שכנותיה

צילום: רויטרס

צבא יפן ביקש מהממשלה במלחמת העולם השנייה לספק שפחת מין אחת לכל 70 חיילים - כך על פי מסמכים היסטוריים שנבחנו על ידי סוכנות הידיעות קיודו שמבליטים את התפקיד שהיה למדינה במערכת המכונה "נשות ניחומים".

23 המסמכים נאספו על ידי מזכירות הקבינט של יפן בין אפריל 2017 למרץ השנה, ובהם 13 מסמכים מסווגים שנשלחו מהקונסוליות היפניות בסין למשרד החוץ בטוקיו החל משנת 1938. פרשת שפחות המין הן מקור לסכסוך בלתי-פתור וכואב בין קוריאה הדרומית ליפן. הנשים היו מקוריאה, מטייוואן ומאוסטרליה, מהפיליפינים וכן מיפן עצמה.

ב-1993, מזכיר הממשלה דאז, יוהי קונו, התנצל על קיומה של מערכת "נשות הניחומים" והודה במעורבות הצבא היפני בשעבוד נשים.

המסמכים החדשים כוללים מברק אחד מהקונסול הכללי של ג'ינאן לשר החוץ שבו נאמר כי הפלישה היפנית גרמה לעלייה בזנות באזור, עם 101 גיישות מיפן, 110 "נשות ניחומים" מיפן, ו-228 "נשות ניחומים" מקוריאה. עוד נכתב כי "לפחות 500 נשות ניחומים צריכות להיות מרוכזות כאן עד סוף אפריל" עבור החיילים היפנים. ככל הנראה, המסמכים רומזים שהנשים המכונות "גיישות" הגיעו על דעת עצמן, בניגוד לשפחות מין.

במברק נוסף מהקונסול הכללי בצ'ינגדאו נכתב כי הצבא הקיסרי ביקש אישה אחת לכל 70 חיילים, בעוד שהצי ביקש 150 נשות ניחומים נוספות וגיישות.

פסל המייצג שפחות מין ליד השגרירות היפנית בסיאול, קוריאה הדרומית, 28 בדצמבר 2017. AP
פסל המייצג שפחות מין ליד השגרירות היפנית בסיאול, דצמבר 2017/AP

מספר שפחות המין הכולל לאורך המלחמה אינו ידוע, אך ההיסטוריונים אומרים כי מדובר בעשרות אלפים ויותר, ומטרתן הייתה למנוע התפשטות מחלות ולצמצם אונס בקרב החיילים.

תקופת הכיבוש היפני ומעשיה במלחמה ממשיכים להטיל צל כבד על יחסיה עם שכנותיה באסיה. ממשלת יפן טוענת כי הפיצויים הוסדרו, אך היא הקימה קרנות לתמיכה בקורבנות. למרות זאת, עדיין קיימות דרישות להתנצלות עמוקה יותר ובקוריאה הדרומית עדיין מתנהלות תביעות לפיצויים.

יש המכחישים את המעורבות הרשמית של ממשלת יפן, וטוענים שהנשים היו זונות שהגיעו מרצונן.

לאחרונה, הטינה בין יפן לקוריאה הדרומית סביב הפרשה השפיעה על קשרי הסחר והתיירות ביניהן והציתו מחלוקות אחרות, כולל אחת סביב מיצג שתיאר "אשת ניחומים צעירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully