וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את ביתה של גוטליב שבתה עם צרכים מיוחדים: "אמללו ילדה אוטיסטית"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 10:08

מוחים נגד המהפכה המשפטית מנעו את יציאתה של הח"כית ועוררו סערה. רה"מ ויו"ר האופוזיציה גינו את המעשה. "מביאים את הדמוקרטיה לקיצה", טען נתניהו. לפיד: "זו אינה דרכנו". קודם לכן. מפגינים חסמו גם את ביתו של השר קיש ואת רכבו שיו"ר ועדת החוקה רוטמן

פינוי מפגינים מול ביתה של טלי גוטליב בגבעת שמואל. 20 בפברואר 2023/חוסמים את ההפיכה

מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו הבוקר (שני) את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל, ועוררו סערה כשמנעו מבתה, בעלת הצרכים המיוחדים, לצאת למסגרת חינוכית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד גינו את המוחים. שני מפגינים נעצרו.

"כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית", מסר נתניהו. "המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קיצה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה - להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

לפיד מסר: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

טלי גוטליב בדיון ועדת חוקה, כנסת, 12 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
חסמו את ביתה. גוטליב/פלאש 90, יונתן זינדל

גוטליב התפרצה בצעקות בוועדת החוקה, בעקבות המקרה: "חיות אדם, חיות טרף. ככה לא מוחים, ככה לא מפגינים. אתם לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה. זה מתוזמן, זה ממומן. ב-6:00 בבוקר חיכו לי אנרכיטסים. אם חלילה הייתי מאבד עשתונות, זה היה יכול להיגמר רע. אני לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי. תפסיקו לשסות את העם. זה ייגמר בדם".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה גינה את פעולת המפגינים: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם".

"אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו - לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת", המשיך אוחנה. "אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".

עוד בוואלה!

יו"ר הקואליציה: לפיד הרג את מתווה הפשרה של הרצוג

לכתבה המלאה
מפגינים חוסמים את דלת ביתה של טלי גוטליב, גבעת שמואל, 20 בפברואר 2023. חוסמים את ההפיכה, אתר רשמי
המפגינים מול ביתה של גוטליב. הבוקר/אתר רשמי, חוסמים את ההפיכה

קודם לכן מפגינים חסמו את רכבו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, ומנעו ממנו לעזוב את המאחז פני קדם בגוש עציון, שבו הוא גר. המשטרה הגיעה למקום ופיזרה את ההתקהלות. במקביל, מוחים חסמו גם את ביתו ברמת גן של שר החינוך יואב קיש. שישה מפגינים נעצרו.

מטעם ארגון "חוסמים את ההפיכה", שהגיע לביתה של גוטליב נמסר: "טלי גוטליב, עורכת דין של אנסים בעבר וחברת הוועדה להפיכה משטרית בהווה, היא אחת מתוך קומץ נשים בממשלה שאמורה לייצג את כולנו. הגענו היום אליה כי אנו ממשיכים וממשיכות לחסום את ההפיכה בגופנו, לא נעצור עד שהחקיקה תבוטל".

"הממשלה הנוכחית הכריזה מלחמה על הדמוקרטיה הישראלית ובכך על זכויות היסוד של כולנו. זוהי ממשלה בעלת קווי אופי פשיסטים המבקשת לקעקע ולחרב את השיטה הדמוקרטית בה נבחרה", הוסיפו הפעילים. "מיום שהראתה נכונות לרסק את הרשות השופטת ולבטל את הפרדת הרשויות - היא איבדה את הלגיטימציה שלה למשול. אנו נתנגד לה בכל דרך לא אלימה, איננו חוששים לשלם מחיר אישי. אנו קוראים וקוראות לכל חברי הממשלה - רדו מהעץ. התחילו לעבוד בשבילנו במקום להילחם בבית המשפט. זו המדינה של כולנו, לא של ראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully