וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה: לפיד הרג את מתווה הפשרה של הרצוג

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 9:10

אופיר כץ מהליכוד אמר בריאיון ל-103 כי יו"ר האופוזיציה לא מעוניין בהידברות על המהפכה המשפטית על רקע המחאות לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה. "טוב לו שיש הרבה אזרחים מפגינים, הוא לא רוצה לתת שום לגיטימציה לממשלה הזו"

בווידאו: נתניהו רומז לארה"ב: "אני מרגיע את ידידינו - היינו ונישאר דמוקרטיה"/מערכת וואלה!

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ (הליכוד) אמר הבוקר (שני) כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד "הרג" את הצעת הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג. בריאיון לתכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103 לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על המהפכה המשפטית, אמר כץ כי "אין לנו צד שני באמת לדבר איתו".

לדבריו, "ראינו שבוע שעבר את הנשיא, שאני מאוד מכבד אותו ואני בטוח גם בכוונותיו שהן רציניות וכנות, והנה שלושה חברי כנסת אצלנו הסכימו לדחות את החקיקה ואחרי שעה עלה יאיר לפיד והרג את הצעת הנשיא. אם היינו אומרים חודשיים הוא היה אומר שנתיים, אין באמת עם מי לדבר. לפיד לא רוצה בשום מצב שתהיה הידברות, טוב לו המצב הזה, שיש הפגנות, שיש הרבה אזרחים מפגינים, כיו"ר אופוזיציה הוא לא רוצה לתת שום לגיטימציה לממשלה הזו".

יאיר לפיד בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

כץ, שהגיש הצעת חוק שתמנע מבג"ץ להוציא את נתניהו לנבצרות, אמר על כך: "כשהדמוקרטיה שלנו בסכנה, ויש פה אולי ניסיון לא ברור ולא מובן של אנשים מרשות כלשהי לא נבחרת לבטל תוצאות בחירות, אז בוודאי שהכנסת צריכה להגיב. מי שיקבע מי יהיה ראש ממשלה זה רק העם באמצעות נציגיו".

בתגובה לדבריו של שגריר ארצות הברית על המהפכה המשפטית, אמר יו"ר הקואליציה כי "ללא ספק השותפה הכי גדולה שלנו לאורך ההיסטוריה, אבל אני חושב שהלכו צעד קדימה, התערבות אחת יותר מדי. יש להם זכות וכמובן שדעתם מאוד חשובה לנו, אבל אנחנו לא יכולים לקבל גם כל אמירה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully