וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 57 שנים: סגירת המעגל המרגשת של משפחת הלוחם בווייטנאם

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 9:37

משלחת של סטודנטים במחוז דה נאנג קיבלה ממקומי דיסקית של לוחם מארינס, לארי יוז, שנמצאה בשדות אורז. אחרי מאמצים הצליחו לאתר את משפחת החייל, שכבר הלך מאז לעולמו. "הוא מיעט לדבר על המלחמה כי לא הרגיש מוערך. סוף סוף הוא זוכה להכרה"

משפחתו של לארי יוז, אמריקני ששירת בווייטנאם, קיבלה לידיה לאחרונה דיסקית שלו, 57 שנים לאחר שאיבד אותה בשנת 1966, במהלך המלחמה. סגירת המעגל המרגשת התאפשרה בזכות משלחת של סטודנטים, שביקרו באוקטובר אשתקד במחוז דה נאנג, שם שירת יוז.

במהלך הביקור, תוך כדי שהיו ליד מנחת מטוסים ששימש את צבא ארצות הברית, הגיע אליהם מקומי מכפר סמוך וסיפר כי יש בידיו שש דסקיות שנמצאו בשדות אורז במהלך השנים שחלפו מאז המלחמה. הקבוצה האמריקנית ביקשה לקבל אחת מהן, שהייתה על מחזיק המפתחות שלו, כדי להשיבה למשפחת הלוחם.

התושב המקומי נעתר לבקשה, וכך החלו הסטודנטים בניסיון לאתר את לוחם המארינס. לאחר שגילו כי יוז כבר אינו בין החיים, הצליחו להגיע לבנו ואחותו, הגרים בפלורידה.

המשפחה הופתעה מהמזכרת, שכן לדבריה יוז לא סיפר מעולם על הדיסקית שאיבד ובאופן כללי מיעט לדבר על המלחמה. "זה היה כמו לחזור אחורה בזמן", סיפרה אחותו פטרישיה ל"פוקס ניוז". "תמיד הייתי כל כך גאה בו, ואני שמחה על הזיהוי הזה". עוד סיפרה אחותו כי מעולם לא הסביר למה לא דיבר על המלחמה, אך לדעתה הוא לא הרגיש ששירותו מוערך על ידי החברה. "סוף סוף הוא מקבל הכרה", הוסיפה".

לדברי המשפחה, החזרת הדיסקית מאזור שהיה בעבר שטח אויב, צריכה להיות "לקח" עבור כולם. "שני הצדדים שנאו אחד את השני, ותראו איך כמה מהר אפשר יכול לבנות ידידות במקום זאת", אמר קרל, בנו של יוז. "זה בדיוק מה שהעולם צריך, שכולם יסתדרו ויאהבו אחד את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully