וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ לשעבר במחאת הימין: "מטרת הרפורמה המשפטית - לנטרל את מערכת המשפט"

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 21:11

יורם כהן השתתף לצד שר התקשורת לשעבר הנדל ומאות מפגינים בהפגנה בירושלים, בקריאה להידברות על המהפכה המשפטית. "הרפורמה תהפוך את ישראל ממדינה דמוקרטית למדינה שאינה כזו", הזהיר. "העברת הרפורמה בכוחניות וללא דיאלוג, תוביל חלילה לאסון"

בווידאו: ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/צילום: ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, מיקי לב רון, פל צילומי אוויר, אורן אלון

ראש שב"כ לשעבר יורם כהן ושר התקשורת לשעבר יועז הנדל השתתפו הערב (שבת) לצד מאות מפגינים במחאת הימין בגן הפעמון שבירושלים, בקריאה להידברות על המהפכה המשפטית.

כהן קבע בנאומו, "נראה כי מטרתה של הרפורמה המשפטית המוצעת איננה לשפר את מערכת המשפט, אלא לנטרל אותה". הוא הוסיף, "הרפורמה תהפוך את ישראל מ'מדינה דמוקרטית' למדינה שאינה כזו". ראש שב"כ לשעבר הזהיר, "הפילוג שנוצר בעם בעקבות השיח על הרפורמה מדיר שינה מעיניי. העברת הרפורמה במתכונתה הנוכחית, בכוחניות וללא דיאלוג עם כל חלקי העם, תוביל חלילה לאסון".

יורם כהן ראש השב"כ לשעבר בכנס הרצליה, 22 ביוני 2017. ללא, אתר רשמי
"הפילוג מדיר שינה מעיניי". ראש שב"כ לשעבר/אתר רשמי, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, גוש עציון, 18בפברואר 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים בגוש עציון/אתר רשמי, ללא

ראש שב"כ לשעבר קרא להידברות "ברוח מתווה הנשיא". "אנו חייבים לעצור את השסע לפני שהוא ייהפך לקרע של ממש, קרע שאין לדעת כיצד ניתן יהיה לאחותו", הוסיף.

השר לשעבר הנדל הביע את חששו מקרע בעם. "הרחובות שלנו בוערים, לא באש ותמרות עשן אלא ברגשות איבה ופחד", אמר. "הרפורמה המשפטית, שבעיני היא בהחלט נדרשת, לא שווה דבר אם לא תהיה מדינת ישראל. צריך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית כמו ששומרים על ארץ ישראל ועל שלמות העם כמו על שלמות הארץ".

גם בגוש עציון, כ-100 תושבים הפגינו באפרת נגד המהפכה המשפטית וקראו לעצור את החקיקה. אחד ממארגני ההפגנה, ד"ר שמואל ויגודה, לשעבר ראש החוג למחשבת ישראל במכללת הרצוג בגוש עציון, אמר כי הרפורמה "צריכה להדאיג כל אזרח החרד לזכויותיו מול השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully