וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו נגד המהפכה המשפטית בעשרות מוקדים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 0:08

במקביל לקידום החקיקה המזורז של התכנית שמקדמת הממשלה, גם הערב נערכות הפגנות מחאה ברחבי הארץ. בהפגנה המרכזית בתל אביב הוצג דגם ענק של מגילת העצמאות, וכביש איילון נחסם במשך שעה וחצי. לפיד נאם בנתניה: "בממשלה חשבו שיתישו אותנו, הם לא צפו את מה שקורה"

בווידאו: ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/צילום: ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, מיקי לב רון, פל צילומי אוויר, אורן אלון

רבבות הפגינו הערב (שבת) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב. עשרות אלפים הפגינו בשורת מוקדים ברחבי הארץ: עשרות אלפים בחיפה, שם נאמה ציפי לבני, כאלף מול בית הנשיא בירושלים, וגם בבאר שבע, ברמת השרון, בנס ציונה, בזכרון יעקב, בקריית אונו, בהרצליה ובמקומות נוספים. בתום ההפגנה בתל אביב, מפגינים חסמו את נתיבי איילון בתל אביב למשך כשעה וחצי.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה בנתניה. "שומעים אתכם בירושלים, שומעים אתכם בכנסת, שומעים אתכם בקריית הממשלה, במשרד ראש הממשלה, בחדרים הסגורים, שומעים אתכם ונלחצים, שומעים אתכם ומפחדים", אמר למפגינים. "הם חשבו שהם יתישו אותנו, יאיימו עלינו, ידרסו אותנו בלי הנד עפעף, אבל אז קרה הדבר ההפוך - כל שבוע הצעקה הולכת וגדלה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב, 18בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב, 18בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

לפיד המשיך, "הם אומרים לנו, 'ניצחנו בבחירות'. אף אחד לא מתווכח על זה, אבל יש הבדל אחד בין דיקטטורה לדמוקרטיה - בדיקטטורה לממשלה מותר לעשות מה שהיא רוצה, בדמוקרטיה יש לאזרחים זכויות שלממשלה אסור לגעת בהן".

אלפים השתתפו בצעדה בתל אביב, עם לפידים ודגלי ישראל. עדי, סטודנטית למשפטים בת 24 מהרצליה, סיפרה: "אני באה לכאן כדי להציל את הדמוקרטיה מהמהפכה המשפטית". היא טענה, "יש פה קומץ של אנשים שרוצים לקחת את כל הכוח לידיים, אנשים קיצוניים, שרוצים להפלות נשים ולהט"בים". המפגינים קוראים "לא נוותר", "אין כזה דבר דמוקרטיה בלי בג"ץ" ו"יריב לוין פה זה לא פולין". הם מניפים שלטים שעליהם נכתב בין השאר "הממשלה מחבלת במדינה", "אם תהרסו את המשפט ייגמרו לנו המילים" ו-"1984".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ קרא בהפגנה בכפר סבא לעצור את החקיקה. "מדינת ישראל לא מחולקת לאנשים עם רולקס ועם קסיו - כל מדינת ישראל היא אחת", אמר. "אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואין לנו שום כוונה שזה ישתנה".

שרת המשפטים והחוץ לשעבר ציפי לבני אמרה בהפגנה בחיפה, "אני מתביישת בממשלה שלנו". היא המשיכה, "אנחנו נאבקים היום כדי שמדינת העם היהודי תישאר דמוקרטית למרות הממשלה שקמה בה. הפכו את מגילת העצמאות, הדבק המאחד אותנו, לחוק יסוד".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הרצליה, 18 בפברואר 2023. זאב ינאי, אתר רשמי
מפגינות בהרצליה, הערב/אתר רשמי, זאב ינאי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כפר סבא, 18בפברואר 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים בכפר סבא, הערב/אתר רשמי, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב, 18בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב, 18בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, רמת השרון, 18בפברואר 2023. שי קוריאנסקי, אתר רשמי
מפגינים ברמת השרון, הערב/אתר רשמי, שי קוריאנסקי

ביום שני ישבתו שוב המוחים נגד המהפכה ויגיעו להפגנה גדולה מול משכן הכנסת בירושלים. בממשלה לא מתכוונים לעצור את קידום החקיקה של הרפורמה, וכפי ששר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הבהירו השבוע, היא תימשך "בלי הפסקה". זאת, חרף בקשת הנשיא יצחק הרצוג ביום ראשון שעבר להקפיא את החקיקה עד להידברות הקואליציה והאופוזיציה.

מובילי המאבק הכריזו על יום שני הקרוב כ"יום מאבק לאומי". בהצהרה שמסרו ביום חמישי בבית סוקולוב בתל אביב הם פירטו את הצעדים שאותם ינקטו, ואמרו שבשבוע הבא מתוכננות צעדות בערים שונות, השבתות עסקים והפגנה בירושלים מול משכן הכנסת. "קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ", קראו.

"ביום שני הקרוב הכנסת מביאה להצבעה את חוק יסוד הדיקטטורה", אמרו בהצהרה. "זהו כנראה החוק המסוכן ביותר מבין החקיקה שמובאת. אם החוק יובא להצבעה ויעבור - הידברות תהיה בלתי לגיטימית בעליל. זהי נקודה שבה בכל שלב הקואליציה תוכל להעביר את החקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully