וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המחאה הכריזו: ביום שני - "יום מאבק לאומי"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 18:58

המארגנים פירטו בהצהרה אודות הצעדים הבאים של המחאה ואמרו כי ביום שני מתוכננות צעדות בערים שונות, השבתות עסקים והפגנה בירושלים מול משכן הכנסת. "קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ"

ינון יתח מדווח מחוץ למשכן הכנסת מהפגנת המחאה נגד הרפורמה המשפטית 13 לפברואר 2023/צילום: יותם רונן

מובילי המאבק נגד התוכנית להחלשת מערכת המשפט של הממשלה הכריזו על יום שני הקרוב כ"יום מאבק לאומי". בהצהרה שמסרו היום (חמישי) בבית סוקולוב בתל אביב הם פירטו אודות הצעדים הבאים של המחאה ואמרו כי בשבוע הבא מתוכננות צעדות בערים שונות, השבתות עסקים והפגנה בירושלים מול משכן הכנסת. "קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ", הם קראו.

"ביום שני הקרוב הכנסת מביאה להצבעה את חוק יסוד הדיקטטורה", אמרו בהצהרה. "זהו כנראה החוק המסוכן ביותר מבין החקיקה שמובאת. אם החוק יובא להצבעה ויעבור - הידברות תהיה בלתי לגיטימית בעליל. זהי נקודה שבה בכל שלב הקואליציה תוכל להעביר את החקיקה".

"ביום שני הקרוב אנחנו מכריזים על יום מחאה לאומי. היום יכלול צעדות והפגנות בשעות הבוקר בערים, השבתות של חלק מהעסקים, והפגנה בירושלים מול הכנסת בשעה שהכנסת להציע על חוק הדיקטטורה. אנו קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ, אנחנו רואים עד כמה ההפגנות מרעידות את הקואליציה - עוד הרתמות ונוכל להפיל את חוק יסוד הדיקטטורה", הוסיפו המארגנים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כנסת, 13 בפברואר 2023. יותם רונן
"קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ". ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, השבוע/יותם רונן

ליטל פלד, נציגת מטה מאבק ההורים אמרה באירוע, "הורים מכל הקשת הפוליטית קמו להיאבק על העתיד של הילדים שלהם והם לא יירתעו ולא יוותרו כי אין חינוך בלי דמוקרטיה!". היא קראה לכל ההורים להצטרף לצעדות ולהפגנות מול בתי הספר בעשרות יישובים ברחבי הארץ ביום שני בבוקר, תוך שהסבירה, ציינה כי "יצאנו למאבק כי דמוקרטיה היא לא כלי פוליטי בידי הימין או השמאל. היא שייכת לכולנו, בעיקר לילדים שלנו, וכל פגיעה בדמוקרטיה תביא בהכרח לפגיעה בילדינו". היא הוסיפה כי ההורים נלחמים כדי שמערכת החינוך בישראל תישאר מערכת חינוך ליברלית המקדמת ערכים של שיוויון, צדק חברתי, נורמות מוסריות ופלורליזם, כדי להבטיח שהילדות שלנו תוכלנה ללמוד מה שתרצנה, לשרת בצה"ל ולהרגיש שוות, כדי שילדים גאים לא יצטרכו להסתיר את זהותם, כדי שלילדים עם מוגבלויות יהיו זכויות מלאות כמו לכולם. "ברור לנו לחלוטין כי פגיעה בעצמאותה של מערכת המשפט תביא בהכרח לפגיעה במערכת החינוך כליברלית ובערכים שהיא מקדמת ובכך לפגיעה ישירה בילדינו", אמרה, "חשוב לנו להבהיר שזהו מאבק א-מפלגתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully