וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעות בזיהוי": כמעט ונקבר בחלקה צבאית - במקום חברו החייל

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 13:49

עידן מזרחי וסמל אריאל הראלי נהרגו בתאונה ליד מעלה אדומים. לאחר שהחייל זוהה על ידי מפקדו - גופתו הועברה לבית העלמין הר הרצל לקראת ההלוויה. רק בפרידה מצומצמת שהתקיימה דקות לפני תחילתה, הבחינה קרובתו בטעות. "הועברו באותו אמבולנס בניגוד מוחלט לחוק"

בווידאו: פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של אחד מהילדים החטופים נפתח/יותם רונן

חייל בשירות סדיר וצעיר נוסף בן 20 נהרגו בליל שישי האחרון בתאונת דרכים סמוך למעלה אדומים. כבר במוצאי שבת, עלו לבית העלמין הצבאי בהר הרצל קרוביו של החלל לקראת הלוויתו, אלא שאז התברר - הגופה שמונחת מול בני המשפחה היא לא של בנם.

מחקירת התאונה עלה כי עידן מזרחי וסמל אריאל הראלי, צמד חברים ממעלה אדומים נסעו בשעות הלילה המאוחרות בכביש 1 בקטע שבין מישור אדומים לכפר אדומים. אז, מזרחי שנהג ברכב במהירות מופרזת הבחין ככל הנראה באורות ניידות המשטרה ממרחק, ומסיבה שאינה ידועה איבד שליטה על הרכב, החליק מהנתיב והתנגש בניידות. שישה בני אדם נפצעו באירוע, ומותם של השניים נקבע במקום.

כמקובל במקרים כאלה, לזירת האירוע הוזמנו שני קרובים לזיהוי הקורבנות - קרוב משפחה של עידן ומפקדו של אריאל, שאישרו כי אכן מדובר בשניים. לפי גורם במשטרה, היה זיהוי של החייל בטרם העלאתו לאמבולנס הצהלי על ידי שוטר, הטעות אירעה ככל הנראה אחרי. גופותיהם הועלו לאמבולנס אחד שהעביר אותם לתחנת המשטרה הקרובה - בניגוד מוחלט לחוק האוסר על כך, בשל ההנחה כי עשוי להיווצר בלבול בין קורבנות, ועל כן יש להעביר אותם בשני רכבים שונים. לתחנת המשטרה הגיעו שני אמבולנסים, צבאי ואזרחי, שפיצלו בין הגופות לשתי נקודות שונות. ככל הנראה, שם בוצעה הטעות - כשאריאל סומן כעידן, ועידן סומן כאריאל.

שני צעירים כבני 20 נהרגו בתאונת דרכים בכביש 1 ליד מעלה אדומים, 11 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה בכביש 1/דוברות משטרת ישראל

עם הגעת החלל למחנה שורא וכמקובל בחוק הצה"לי, נערכה בדיקה נוספת לזיהויו - כשהפעם הוזמנו שני מפקדים מיחידתו. למרבה ההפתעה - הם אישרו כי מדובר בחבריהם, וברבנות הצבאית אישרו את התקדמות ההליך לקראת קבורה.

עם צאת השבת, הועברה גופתו של מזרחי, שזוהתה בשוגג כגופתו של הראלי, לבית העלמין הצבאי. שם, בפרידה מצומצמת שהייתה אמורה להיערך טרם ההלוויה - נדלקה נורת האזהרה הראשונה, לאחר שנחשפו פני הגופה, וקרובתו טענה בתוקף כי מדובר באדם אחר. למען הסר ספק, הגופה הוחזרה באישון לילה לבדיקת טביעת אצבע מול המאגר הצה"לי, והספק התברר כממשי. גופתו של הראלי הועברה לבית העלמין, והוא נקבר עוד באותו הלילה.

הוריו של מזרחי קיבלו את הבשורה בעת ששהו בחופשה בחו"ל, על כן ההלוויה נדחתה ליום ראשון. בדיעבד, הסיפור עלול היה להסתבך עוד הרבה יותר, אם אחד מהשניים היה נקבר - וזהותו שגויה.

עוד בוואלה!

השופט הקל שוב בתנאי מעצר הנאשם במות צעירה, שיוכל להסתובב בחופשיות

לכתבה המלאה

"מקור הטעות ברישום שגוי טרם הגעת הגופות"

תגובת דובר צה"ל: ביום שישי אירעה תאונת דרכים אזרחית במרכז הארץ בה נהרגו שני צעירים, ביניהם חייל צה"ל.

גופות ההרוגים פונו למכון לרפואה משפטית. לאחר הליך זיהוי, נמשכה הגופה שזוהתה למרכז החללים הצה"לי. אחרי זיהוי נוסף של אחת מבנות המשפחה, הובן כי ישנה טעות בזיהוי.
המשפחה מלווה ע"י גורמי הרבנות, נסעה למכון לרפואה משפטית שם זוהתה גופתו של חייל צה"ל.

מתחקור ראשוני של ממצאי האירוע, עלה כי מקור הטעות החל ברישום שגוי טרם הגעת הגופות למכון המשפטי או בקליטתן. לאחר זאת, רצף תהליך הזיהוי נפגע.

עקב זאת, טקס הלווייתו של החייל התקיים זמן קצר לאחר המועד שתוכנן.
האירוע יתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים.
צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully