וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים מחכים שנים, סגן ראש העיר מתנגד לפינוי-בינוי: "שיקולים פוליטיים"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 14:16

כבר לפני כמה שנים יזמה וקידמה עיריית אשדוד תוכנית לפינוי-בינוי של מתחם דירות בעיר בעקבות סיכונים בריאותיים ובטיחותיים. אלא שלאחרונה הגיש סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה התנגדות להמשך קידום התוכנית. התושבים זועמים: "לא הגיוני ולא מוצדק"

בווידאו: פינוי-בינוי אושר, העירייה התנגדה: הפגנה של תושבי מרכז פלדות באשדוד/צילום ארכיון אשדוד נט

מתחם דיור באשדוד הפך לקרב התגוששות בין הדיריים לעיריית אשדוד בעקבות התנגדות סגן ראש העיר להמשיך בקידום התוכנית לפינוי-בינוי. במוצאי השבת הקרובה יפגינו בעלי דירות ודיירים בעקבות אי קידום התוכנית.

סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן, נציג יהדות התורה במועצת העיר, טוען כי התוכנית לבצע פינוי-בינוי במתחם פוגעת בציבור החרדי בעיר ואף תגרום לעומסים ברובע ח', שם נמצא המתחם. התושבים מצידם מבקשים מווינגרטן להסיר את ההתנגדות משום שבמקום יש אסבסט שמזיק לבריאות הדיירים לצד פגמים קשים נוספים שיש בבנייני המגורים במתחם.

סגן ראש העיר שמעון כצלנסון שלח מכתב אל הוועדה וטען כי ההתנגדויות של חלק מהנציגים החרדים היא התנגדות פוליטית וכי מטרתה להפוך את רובע ח' לחרדי.

"הטיעונים לא הגיוניים ולא מוצדקים", אומר משה בוחניק, שאמו גרה בבניין כבר 40 שנה. "במשך השנים האחרונות הובטח לנו שיפנו את הבניינים שיש בהם אסבסט. אישור את התוכנית בוותמ"ל ואז גילינו שיש התנגדויות משיקולים פוליטיים".

עוד אומר בוחניק: "אנחנו לא רוצים למות תחת ההריסות. אם תהיה חס וחלילה רעידת אדמה, יהיה פה אסון כבד מאוד. במוצאי שבת אנחנו מתכוונים להפגין . אני קורא לסגן ראש העיר להסיר את ההתנגדות לטובת כלל תושבי אשדוד. המציל נפש אחד בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

דיירת אחרת בבניין סיפרה לוואלה: "הם תומכים בתוכנית וחייבים לקדם אותה כמה שיותר מהר. יש פה אסבסט שמסכן אותנו". דייר אחר הוסיף: "התוכנית טובה לכולם, גם לדיירים וגם לקבלן , מדברים על התוכנית הזאת כבר שנים, לא מבין את ההתנגדות".

מתחם פלדות, אשדוד, 15 בפברואר 2023. אבי רוקח
מתחם הדיור פלדות ברובע ח' באשדוד/אבי רוקח

סגן ראש העיר וינגרטן הבהיר כי הוא אכן מתנגד לתוכנית העירייה, אך תומך בפינוי התושבים ומציאת חלופות אחרות. "באשדוד יש מספר מצומצם של רובעים בהם הציבור החרדי מתגורר. לציבור הכללי יש מספר פוריקטים שמתקדמים יפה. לציבור החרדי יש מצוקת דיור עצומה. אנשים גרים במחסנים וחדרי אשפה בלית ברירה. האופק היחיד הנראה לעין הוא להתרחב לאזורים שנמצאים שם. כשבונים מגדלים ברחוב מסוים לא תמיד הם נעשים בתמימות אלא מתוך כוונה לגדר 'תחומי המושב'", הוא אומר.

וינגרטן הוסיף כי "כשם שאני לא הולך להקים שכונה חרדית בתוך רובע ט"ו, אני מצפה שאני אוכל להתרחב באזורים שבהם מתגוררים חרדים ושם נמצאים במוסדותיהם. במשך כל השנים חיינו חרדים וחילונים בכבוד בהבנה ובהכלה. מי שמנסה לתחום את גבולות הציבור החרדי מכוון לכך שאשדוד תהפוך מאי של שפיות למאבקים מיותרים. יש בניינים שחייבים פינוי בינוי במקום בגלל מסוכנות ויפה שעה אחת קודם. אבל מאידך אי אפשר להעמיס על רובע שהוא עמוס ממילא גם מבחינת דיור וגם תחבורה לדעתי זה שגוי. יש מספר חלופות וצריך למצוא חלופה ראויה שתיתן פיתרון גם לדיירים הוותיקים וגם לדיירים החדשים שיבואו לגור במקום".

על פי גורמים בעיריית אשדוד, היא לא מתנגדת לתוכנית הפינוי בינוי משום שיזמה וקידמה אותה. אחד הגורמים ציין כי העירייה הגישה התנגדות רק להגדלת הדירות על ידי היזם ולתוספת של 50 דירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully