וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלון חמישה כוכבים: דני דנון הטיס כמאה פעילי ליכוד לכנס פוליטי בדובאי

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 14:03

ח"כ דנון, שמשמש גם יו"ר הליכוד העולמי, ארגן לראשי ערים ופעילים בכירים חופשה של 3 ימים במלון פאר בדובאי. המשתתפים שילמו מכיסם, אך הליכוד העולמי סבסד את העלות מכספיו המתוקצבים ע"י המדינה. דנון: "גאים לקדם שיתוף פעולה בין נציגי התנועה בישראל לסניפי העולם"

בווידאו: הנשיא הרצוג הגיע לביקור ראשון באבו דאבי/צלם: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ/ לע"מ

ח"כ דני דנון (הליכוד) הטיס השבוע כמאה חברי ליכוד לכנס פוליטי יוקרתי ואקסקלוסיבי במלון חמישה כוכבים בדובאי. דנון, שמשמש גם יו"ר הליכוד העולמי, הגוף שמייצג את הליכוד במוסדות הלאומיים, ארגן והפיק משלחת של חבר הנאמנים של הליכוד העולמי תחת הכותרת "לציון שלוש שנים להסכמי אברהם". הוא הטיס כ-100 אנשי ליכוד, כולל ראשי ערים, ראשי סניפים ופעילים בכירים במפלגה, לחופשה בת שלושה ימים במלון "הילטון אל הבטור סיטי".

לפי מקורות בליכוד, חברי "חבר הנאמנים" התבקשו לשלם 750 עד 800 דולר עבור השתתפותם במשלחת. היתרה - בסך כ-300 דולר לאדם - סובסדה על ידי הליכוד העולמי - גוף שמתוקצב על ידי המוסדות הלאומיים - וממומן מכספי המדינה. בהערכה שגודל המשלחת הוא קרוב למאה איש, אפשר להעריך את הסבסוד של הליכוד העולמי בלפחות מאה אלף שקלים. דנון עצמו שהה בכנס רק לילה אחד.

פוסט של ראש עיירית אופיק איציק דנינו מכנס של הליכוד שארגן דני דנון בדובאי, 14 בפברואר 2023. פייסבוק, צילום מסך
פוסט של ראש עיירית אופיק איציק דנינו מהכנס שארגן דנון בדובאי/צילום מסך, פייסבוק

בכנס של דנון בדובאי משתתפים בעלי התפקידים הבכירים במוסדות הלאומיים, מקורביו של דנון, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ויו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, וכן ראשי מחלקות ובעל תפקידים נוספים מטעם הליכוד במנגנון של המוסדות הלאומיים. בנוסף, בין חברי המשלחת אפשר למצוא את ראש עיריית אופקים איציק דנינו, ח"כ לשעבר נאווה בוקר, יו"ר סיעת הליכוד ברמת גן, משה רווח, מנכ"ל בית"ר העולמית, יגאל ברנד, ועוד עשרות פעילים וראשי סניפים מהליכוד. את הכנס מנחה מגישת ערוץ 14 טל מאיר.

עוד בוואלה!

סמכויות לכל דורש: כך נראית ממשלת הפיצולים

לכתבה המלאה
כנס של הליכוד, דובאי, פברואר 2023. פייסבוק שי כהן, צילום מסך
מתוך הכנס של הליכוד העולמי בדובאי/צילום מסך, פייסבוק שי כהן

דנון הוא האחרון מבין בכירי הליכוד שנותר ללא תפקיד אחרי חלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת, אחרי שנתניהו החליט למנות את ח"כ דודי אמסלם לשר במשרד המשפטים. דנון דרש להתמנות רק ליו"ר הכנסת, סירב להצעות שקיבל מנתניהו להתמנות לתיקים זוטרים ולא משמעותיים והעדיף להישאר ח"כ מהמניין. עם זאת, הוא מחזיק בשליטה מוחלטת בליכוד העולמי - השלוחה של המפלגה בקונגרס הציוני העולמי, גוף עצמאי שמתוקצב על ידי ההסתדרות הציונית, בסכום שמוערך בכשני מיליון שקלים לשנה, ומספק עשרות תפקידים וג'ובים לאנשי המפלגה במוסדות הלאומיים.

ב-15 השנים האחרונות, דנון ומקורבו השתלטו על המנגנון המפלגתי, והצליחו לבלום ניסיונות של נתניהו ואנשיו להשתלט על מוטת הג'ובים והתקציבים שהם פיתחו. כיום, מקורביו של דנון - חגואל ועובדיה לוסקי - עומדים בראש שניים הגופים הגדולים ביותר במוסדות הלאומיים - ההסתדרות הציונית וקק"ל- וחולשים על אלפי עובדים ותקציבים של מאות מיליוני שקלים. נתניהו ניסה לשכנע את דנון לוותר על תפקיד יו"ר קק"ל בתמורה לתפקיד בממשלה - אך הוא סירב.

פוסט של המגישה טל מאיר מכנס של הליכוד שארגן דני דנון בדובאי, 14 בפברואר 2023. פייסבוק, צילום מסך
מתוך הכנס של הליכוד העולמי בדובאי/צילום מסך, פייסבוק

מטעם הליכוד העולמי נמסר בתגובה כי "חבר הנאמנים של הליכוד העולמי הוא מוסד של הליכוד העולמי המורכב מנציגי התנועה מרחבי העולם. על פי התקנון חבר הנאמנים מתכנס אחת לשנה, פעם בישראל ופעם בחו"ל לסירוגין. מאז פרצה מגפת הקורונה לא התכנס החבר".

עוד נמסר כי "נציגי חבר הנאמנים שילמו מכיסם את ההשתתפות במושב החבר שנערך השנה בדובאי לציון שלוש שנים להסכמי אברהם. משתתפי הכנס הגיעו ממדינות שונות ושהו שני לילות בלבד בדובאי במסגרת הכנס. הליכוד העולמי השתתף יחד עם שותפים נוספים בעלות אירוע ערב הפתיחה. אירוע שנערך בהשתתפות נציגים מהקהילה המקומית. אנו גאים לקדם שיתוף פעולה בין נציגי התנועה בישראל לסניפי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully