וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים ספורים לפני משפטו: הישראלי העומד למשפט בטאיוואן ניסה להתאבד - וניצל

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 10:57

ליאור בן יוסף הועבר לטיפול בבית החולים, וכעת, משפחתו מודאגת מהידרדרות במצבו הנפשי ומגבירה את המאמצים להביא לשחרורו: "הוא מפחד פחד מוות לחזור לכלא הטאיוואני". לטענת המשפחה, הוויכוח האלים עם הנהג המלזי-מוסלמי שהביא למעצרו היה למעשה פיגוע דריסה על רקע לאומני

בווידאו: ליאור בן יוסף בשיחה מהכלא בטיוואן עם בני משפחתו מספר על תנאי הכליאה הקשים/צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: עמית שמחה

הישראלי ליאור בן יוסף, שכלוא זה שלושה חודשים בטאיוואן בעקבות ויכוח אלים שהתפתח בינו לבין נהג במדינה, ניסה להתאבד ימים ספורים לפני פתיחת משפטו שם. הוא ניצל ואושפז, וכעת משפחתו מודאגת מהתדרדרות במצבו הנפשי, ומגבירה את המאמצים לסייע לו.

"אחי נשבר", סיפרה אחותו מיכל לוואלה!, "אין לו הגנה משפטית ולכן הוא איבד תקווה שיזכה למשפט צדק. הוא חושש מאוד ממאסר ממושך על עבירה שלא ביצע. בידינו הוכחות חד משמעיות לחפותו", טענה. "בנס גדול הוא לא הצליח לשלוח יד בנפשו, טופל בבית חולים ובתום אשפוז של יממה שוחרר וכרגע מצבו יציב".

"ליאור מפחד פחד מוות לחזור לכלא הטאיוואני ומעדיף למות מאשר להיות במקום הנורא הזה", העידה על אחיה. "הוא עבר שם התעללויות קשות במשך חמישה חודשים, זרקו אותו לצינוק, הרעיבו אותו, השפילו אותו וגינו אותו בגלל שהוא יהודי, זרקו לו את ספר התהילים שלו על הרצפה וצעקו לעברו 'איפה האלוהים שלך', ועוד כהנה. מסכת התעללות שעבר גרמה לו להיות פוסט-טראומטי והיום הוא במצב נפשי קשה מאוד".

האירוע בו הסתבך בן יוסף אירע ב-12 באוקטובר 2021. למשפחה נמסר אז שהוא חצה קו עצירה לבן במהלך רכיבה שגרתית לעבודה על האופנוע שלו. נהג זר העיר לו שזה לא מקובל במדינה, אבל ליאור התעלם מההערה וכשהאור התחלף לירוק, הוא המשיך בנסיעה.

ליאור בן יוסף שנדרס ונכלא בטאיוואן. באדיבות המשפחה
בן יוסף מאושפז/באדיבות המשפחה

"יש שם נוהל שמצלמים עבירות תנועה ושולחים למשטרה, ואף מקבלים על זה גמול כספי, אבל הנהג הזה שככל הנראה העדיף לקחת את החוק לידיים, נסע אחרי ליאור תוך כדי ניסיון לדרוס אותו, ובהמשך חסם את דרכו עם הרכב", אמרו בני המשפחה בארץ. "ליאור בסך הכול שאל אותו 'אתה מנסה להרוג אותי?' ובין השניים התפתח ויכוח שעבר לאלימות". לדברי המשפחה, הנהג הזר, מלזי-מוסלמי, שלף חפץ חד ודקר את ליאור בידו. עוד טענו כי לליאור לא הייתה ברירה, וכך, מתוך רצון להגן על עצמו, הוא החזיר לנהג מכה בתגובה ובשלב זה הוא הפך מלהיות מותקף ללהיות תוקף".

בן יוסף, בן ה-32 מפתח תקווה, איש מכירות שעבר לטאיוואן לפני יותר משלוש שנים בעקבות הזדמנות עסקית, ניהל חנות למוצרי קוסמטיקה בקניון, ומרווחיה המשיך ותמך באימו בישראל. "הוא ילד של משפחה", סיפרו אחיותיו, מיכל, מאיה ומירב. "ילד טוב שתמיד עזר למשפחה שלו. גם במהלך השירות הצבאי בחר תפקיד בו הוא יכול להמשיך ולעזור בבית", יש לו בת זוג מקומית שממשיכה אף היא לנסות ולסייע לו. בשבוע שעבר היא זו שהזעיקה עזרה ודאגה לו בבית החולים.

"הכל התחיל כשהמלזי זיהה את ליאור כישראלי בעל הכשרה קרבית ועל רקע זה תקף אותו. עכשיו זה ברור לנו כשמש. זה עולה אפילו מהעדות שלו", אומרת האחות מיכל, "אחר כך, בגלל עדות שקר שלו, ליאור נזרק לכלא לחודשים ארוכים שאת חלקם עשה בצינוק. היום הוא ממתין בביתו למשפט ואין לו אפילו הגנה משפטית ראויה. רואים בסרטוני מצלמות אבטחה איך ליאור הותקף ונזרק למדרכה עם הקטנוע שלו, ולמעשה עבר פיגוע דריסה".

"את הטאיוואנים זה לא מעניין. בטאיוואן שונאים זרים ולכן ליאור מרגיש שאין לו סיכוי למשפט צדק", אומרת האחות בכאב. גם פנייה בשנה שעברה לשגריר ישראל באו"ם, השר לשעבר גלעד ארדן, בתחינה שיתערב למענו מול עמיתו הטאיוואני ויביא לשחרורו, לא הביאה לתוצאות.

עוד בוואלה!

משפחתו של ישראלי שנעצר לאחר קטטה בטאיוואן פנתה לארדן: "במצב רפואי קשה"

לכתבה המלאה
ליאור בן יוסף, הישראלי הכלוא בטייוואן. באדיבות המשפחה
ליאור בן יוסף/באדיבות המשפחה

"אמא שלנו מרוסקת מכל המצב ומתחננת לעזרה", אומרות אחיותיו. "המשפחה התרוששה מכל התקופה הזאת ולכן אנחנו פונות לכל מי שביכולתו לסייע לנו כלכלית כדי להעמיד עורך דין תוך זמן קצר שיגן ויחשוף את הראיות שברשותנו בבית המשפט וביחד נשים סוף לסיוט הזה ונחזיר אותו הביתה".

דיון בית המשפט בעניינו של ליאור בן יוסף קבוע ל-24 בפברואר. "אין לנו יכולת להעביר סכום של מקדמה 140,000 שקלים לעורך דין שמטפל בתיק", מספרות האחיות בכאב. "מה שקרה לאחינו יכול לקרות לכל אחד. יצאנו בקמפיין גיוס המונים ואנו זקוקות לעזרת הציבור".

ממשרד החוץ נמסר כי הם עוקבים אחר ההתפתחויות הקשורות לנסיבות המקרה. "הנציגות הישראלית בטייפה כמו גם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ נמצאים בקשר עם המשפחה ומלווים את הטיפול מתחילתו וכך ימשיכו", נמסר.

לתרומות, הקליקו לדף "מצילים את ליאור מהכלא בטייוואן!"

ניתן לתרום גם בביט 052-5760064 או בהעברה בנקאית לבנק דיסקונט, סניף 041 סלור פ"ת לחשבון 801887 על שם מיכל בן יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully