וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של ישראלי שנעצר לאחר קטטה בטאיוואן פנתה לארדן: "במצב רפואי קשה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 21:19

ויכוח בין איש המכירות ליאור בן יוסף בן ה-31 לנהג אחר בטאיוואן הסתיים במעצרו של הישראלי, שנמשך יותר מחודשיים. בני משפחתו פנו לשגריר באו"ם בבקשת סיוע: "נמנע ממנו טיפול, אנחנו חוששים מאוד לחייו"

בווידאו: ליאור בן יוסף בשיחה מהכלא בטיוואן עם בני משפחתו מספר על תנאי הכליאה הקשים/צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: עמית שמחה

הישראלי ליאור בן יוסף כלוא כבר יותר מחודשיים בטאיוואן - משפחתו פנתה אמש (ראשון) לשגריר ישראל באו"ם, השר לשעבר גלעד ארדן, בתחינה שיתערב למענו מול עמיתו הטאיווני ויביא לשחרורו. הפנייה נעשה באמצעות עורך הדין ניר יסלוביץ'. בן יוסף, בן 31 מפתח תקווה, איש מכירות שעבר לטאיוואן לפני יותר משנתיים בעקבות הזדמנות עסקית, ניהל חנות למוצרי קוסמטיקה בקניון שמרווחיה המשיך ותמך באימו בישראל. "הוא ילד של משפחה", סיפרו אחיותיו, מיכל, מאיה ומירב. "ילד טוב שתמיד עזר למשפחה שלו. גם במהלך השירות הצבאי בחר תפקיד בו הוא יכול להמשיך ולעזור בבית", יש לו בת זוג מקומית שממשיכה אף היא לנסות ולסייע לו.

ככל הידוע למשפחתו של ליאור בארץ, ליאור חצה קו עצירה לבן במהלך רכיבה שגרתית על האופנוע שלו. נהג זר העיר לו שזה לא מקובל במדינה, אבל ליאור התעלם מההערה וכשהאור התחלף לירוק, הוא המשיך בנסיעה. "יש שם נוהל שמצלמים עבירות תנועה ושולחים למשטרה ואף מקבלים על זה גמול כספי, אבל הנהג הזה שככל הנראה העדיף לקחת את החוק לידיים נסע אחרי ליאור תוך כדי ניסיון לדרוס אותו ובהמשך חסם דרכו עם הרכב", אמרו בני המשפחה בארץ. "ליאור בסך הכול שאל אותו 'אתה מנסה להרוג אותי?' ובין השניים התפתח ויכוח שעבר לאלימות", טענו במשפחה, ולדברי קרוביו הנהג הזר שלף חפץ חד ודקר את ליאור בידו. למכתבו של עורך הדין לשגריר באו"ם צורפה תמונה של הפציעה. לטענת המשפחה, לליאור לא הייתה ברירה וכך מתוך רצון להגן על עצמו הוא החזיר לנהג מכה בתגובה ובשלב זה הוא הפך מלהיות מותקף ללהיות תוקף".

ליאור בן יוסף, הישראלי הכלוא בטייוואן. באדיבות המשפחה
"אני בצינוק. מרעיבים אותי". ליאור בן יוסף/באדיבות המשפחה

שלושה ימים אחר כך, יצרה המשטרה קשר עם שותפתו של ליאור, בניסיון לברר פרטים על האירוע. עו"ד יסלוביץ אמר כי בעקבות זאת, בן יוסף הגיע לתחנה עצמאית וביוזמתו כדי למסור את גרסתו. הוא נעצר שם, אחרי שלטענתו בתחבולה החתימו אותו על מסמך בסינית ובו הסכים כביכול למעצר. מאז, הוא מוחזק מאחור סורג ובריח.

הסתבר כי הרשויות בטאיוואן רואות את האירוע כחמור הרבה יותר - והן עצרו אותו בחשד לתקיפה ושוד של הנהג, ככל הנראה בגין חטיפת תיקו מידיו במהלך הקטטה, אולי כדי לברר את פרטיו. ככל הנראה החשד הזה ל'שוד' כבר הופרך, אבל כך או כך נותר ליאור בן יוסף כלוא בתנאים קשים.

"אני בצינוק. מרעיבים אותי. אני במאורת נחשים, בקן צרעות", נשמע בן יוסף מתייפח בשיחה שאפשרו לו לעשות מהכלא לבני המשפחה רק יותר מחודשיים לאחר שנעצר, "אני לא יודע איך אלוהים שם אותי פה. הם לא אוהבים אותי פה. אני יודע שאני לא אשם ולא אכפת להם".

אימו ואחיותיו של ליאור בן יוסף מתקשות לממן את המאמצים לשחרורו והקימו קרן לגיוס תרומות. "מאשימים אותו בדברים לא נכונים. הוא עלול ללכת לכלא לעשר שנים עד מאסר עולם - סתם. וגם בינתיים אם לא היה זר אז במהלך המשפט בוודאי היה יכול להשתחרר, אבל במקום זאת הוא במתקן כליאה נוראי. הקונסול שראה אותו בבית המשפט דיווח לנו שאחרי חודש וחצי הוא השיל ממשקלו 15 קילוגרם, הגיע למצב שאינו יכול לעמוד על הרגליים ונעזר בכיסא גלגלים", הן אומרות.

"ליאור אינו מקבל תרופות שהוא מטופל בהן, מונעים ממנו טיפול רפואי ומסכנים את חייו. כתוצאה מכך פונה לבית חולים", ציין עו"ד יסלוביץ' במכתבו לשגריר גלעד ארדן. "ליאור בתנאים קשים מאוד, נטול זכויות, סובל השפלה ואפליה כנגדו, הוא מנוצל ומוכה. הוא במצב רפואי ונפשי קשה, נמנע ממנו טיפול ואנחנו חוששים מאוד לחייו".

עוד בוואלה!

ביהמ"ש בתאילנד הרשיע את הישראלי שהפר בידוד והורה על גירושו מהמדינה

לכתבה המלאה
ליאור בן יוסף, הישראלי הכלוא בטייוואן. באדיבות המשפחה
המכתב שהועבר לארדן/באדיבות המשפחה

עו"ד יסלוביץ' אמר לוואלה! כי "מחומר הראיות הקיים בפניי, עולה שליאור הפך ממי שנתקף על ידי המתלונן לתוקף. ראשית כל, צוות ההגנה יעשה כל שניתן בידו על מנת לשפר את תנאי המעצר של ליאור, יחד עם ביצוע מאמץ עילאי להשבתו ארצה וזאת תוך שיתוף פעולה מלא של משרד החוץ שנמצא עימי בקשר תמידי בכל דבר ועניין".

"מעצרו של האזרח ליאור בן יוסף מוכר היטב לגורמי משרד החוץ השונים ולנציגים הישראלים בטייפה", נמסר לוואלה! ממשרד החוץ בתגובה, "בשל צנעת הפרט לא נתייחס לנסיבות המעצר והאירועים שהובילו לכך. יצוין כי במטרה לדאוג להיבטים ההומניטריים שבאחזקתו במתקן הכליאה, נציגי ישראל בטייפה ביקרו את ליאור בכלאו מספר פעמים, וכן שוחחו עימו, עם משפחתו וכן עם הרשויות בנושאים אלה. משרד החוץ ונציגי ישראל בטייפה ימשיכו לסייע לאזרח בנושאים קונסולריים והומניטריים ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully