וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבישראל התעלמו מהפדופיל - הוא נעצר בארה"ב ונאסר לשבע שנים

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 12:39

נמרוד שלום בן ה-41 התכתב עם גברים בארה"ב וביקש מהם תמונות בעלות תוכן פדופילי של בנות משפחתיהם. ה-FBI הקפיץ את לה"ב 433 שחקרה, אך כתב אישום לא הוגש והפרקליטות לא עתרה להסגרתו. רק כעבור שש שנים, כשנחת בלוס אנג'לס, הוא נעצר ונשפט

בווידאו: הפדופיל שמודה לעיני המצלמה הנסתרת בפני ההורים שהגיעו להתעמת איתו: ״פגעתי בילדים שלכם״/ערוץ 13

נמרוד שלום, בעל חברת סטרטאפ עולה חדש בן 41 מארצות הברית שהתגורר ברמת גן, ובעל אזרחות כפולה ישראלית-אמריקנית, נידון בשבוע שעבר בארצות הברית לשבע שנות מאסר, בעקבות התכתבות פדופילית מ-2016. בישראל, הוא נעצר על אותו אירוע בדיוק - ושוחרר. אבל, כשביולי 2021, הגיע בטיסה מנתב"ג ללוס אנג'לס הוא נעצר על ידי הרשויות האמריקניות ומאז הוא מוחזק שם מאחורי סורג ובריח בתנאים קשים. ב-2022, בבית משפט פדרלי, הוא הודה בעבירות שביצע שש שנים קודם לכן, מישראל, ובשבוע שעבר ניתן גזר הדין.

האירוע שבו הורשע התרחש לפני כשש שנים, ב-1 באוגוסט 2016 בזמן שהה בישראל, אז יצר קשר באפליקציית המסרים "KIK", עם מי שהתברר אחר כך כסוכן סמוי אמריקני שפעל מוושינגטון. שלום שאל את הגבר מולו אם יש לו ילדה, בת כמה היא, ואם הוא "שיחק" איתה מינית. כשהסוכן סיפר לו כי יש לו "ילדה בת תשע", נמרוד שלום סיפר בתגובה כי הוא עצמו "פעיל מינית עם בתו בת הארבע" ושלח לסוכן תמונה "שלה".

שלום אף הוסיף הוא "לא נמצא בארצות הברית" ושבמקום מגוריו "לאף אחד לא איכפת מה אתה עושה". אחר כך שלח לסוכן תמונות תועבה מיניות בוטות של הילדה שהציג כ"בתו בת הארבע", וביקש שהגבר שמולו ישלח לו גם תמונות של בתו, בעירום מלא, תוך שהוא נותן לו הנחיות מדויקות לאיזה תנוחות הוא מתכוון. הוא גם ביקש ממנו שיודיע לו מתי הבת מגיעה, כדי שיוכלו "להשתעשע איתה". הרשויות האמריקניות טוענות שבמקביל הוא התכתב באופן דומה עם סוכן סמוי שפעל ממדינת מיין, והעביר לו את אותן התמונות.

עצור אזיקים. ShutterStock
עצור באזיקים. אילוסטרציה/ShutterStock

ארצות הברית דיווחה על המקרה לישראל, וכבר למחרת הוא נעצר על ידי חוקרי יחידת לה"ב 433. החוקרים מצאו כי לשלום כלל אין ילדים והתמונות ששלח הופקו באופן מסחרי. לדברי האמריקנים, בעדות שגבתה ממנו משטרת ישראל, הוא הודה כי השתמש באפליקציה המקוונת והתחזה לאב עם גישה לילדה, על מנת לשכנע אנשים לשלוח לו חומרים פדופילים נוספים. בטלפון הנייד שלו נמצאו 23 תמונות נוספות בעלות תוכן פדופילי, כולל אלה שנשלחו לסוכן.

בהמשך הוא הובא בפני סגן נשיא בית משפט השלום בראשון לציון, שהאריך את מעצרו. לטענתו, אמר שלום כי הוא "מובך מהסיטואציה" וש"זה לא רציני כמו מה ששמעתם". כמה ימים לאחר מכן הוא שוחרר. ב-2017 הודיעה ישראל לארצות הברית כי לא תגיש נגדו כתב אישום, למרות החשדות נגדו, עברו הפדופילי ועל אף שהשופט ציין כי תלוי ועומד כנגדו עונש מאסר על תנאי של חמש שנים. הרשויות האמריקניות לא ויתרו וב-2019 הן הגישו את כתב האישום נגדו בארצות הברית, וביקשו את הסגרתו. אבל הפרקליטות בארץ גם לא עתרה להסגרה, ושלום נעצר בשדה התעופה של לוס אנג'לס, רק כשנחת בארצות הברית בשנה שעברה, חמש שנים אחרי המקרה.

"התנהלותו של הנאשם הייתה חמורה ביותר", טענה התביעה בארצות הברית. "העבירה בוצעה נגד הפגיעים ביותר בחברה - ילדים. הילדים שתועדו בתמונות ובסרטונים שהוחזקו ושותפו על ידי הנאשם חוו טראומה ונפגעו בצורה הקשה ביותר שניתן להעלות על הדעת בזמן יצירת התמונות, והן נפגעות מחדש וחוות טראומות מחדש בכל פעם שאדם כמו הנאשם, צופה או משתף את התמונות לסיפוק יצריו המיניים".

עוד בוואלה!

אמו של התינוק שאותר נעול בכלוב בחיפה שוחררה ממעצר

לכתבה המלאה
ניידת משטרה מחוז קוב, ארה"ב. יוטיוב, צילום מסך
ניידת משטרה בארצות הברית. אילוסטרציה/צילום מסך, יוטיוב

במהלך המשפט נחשפה גם ההיסטוריה הפדופילית של נמרוד שלום שגדל בקליפורניה, למד מוזיקה בימוי ותסריטאות, ניסה יזמויות שונות ושעבר להתגורר בישראל. ב-2015 הוא הורשע בקליפורניה ומדוח המשטרה שם עולה שחברתו התלוננה שהוא שידל אותה ליחסי "משפחה פתוחה" במסגרתם הוא ניצל מינית את בתה בת השנתיים, ואיכשהו השיג גם תמונות בוטות מאוד של אבריה המוצנעים. במהלך חקירה זו השוטרים דיברו גם עם חברה קודמת שלו, לה יש בת שהייתה אז בת שבע, והיא סיפרה שבמהלך יחסיהם הוא ביקש ממנה תמונת של בתה והציע שישתתפו בפעילויות עירום ומין עמה.

חיפוש אצלו אז העלה 437 תמונות ו-37 סרטים של ניצול מיני של ילדים וכן פרסומים שמדריכים גברים כיצד לנצל מינית ילדים מבלי להתגלות על ידי הרשויות, כולל "איך לנהל אהבת ילדים", "מדריך לפדופיל" ועוד. בנוסף נמצאה הדרכה והמלצה לאתר אימהות חד הוריות במטרה לנצל מינית את ילדותיהן. לאחר הרשעתו הוא היה אמור להיות בפיקוח של חמש שנים, אבל העתיק את מגוריו לישראל, פתח סטארטאפ להשכרת דירות ומשרדים וסבר שישראל תשמש לו מקלט וכך המשיך במעלליו.

"התנהלותו גם מסוכנת וגם מגונה", טענה התביעה בארצות הברית טרם עסקת הטיעון עמו. "לא למד דבר מהרשעתו והיא לא שינתה מהתנהגותו". אחותו סיפרה לבית המשפט איך היה לה תמיד אח גדול ואיך לימד אותה נגינה בגיטרה, ואביו תיאר אותו כבן טוב שעוזר. עם זאת, בית המשפט הפדרלי לא ממש התרשם וגזר עליו את המאסר הממושך. הוא גם הורה כי בתום המאסר, הוא ימשיך להיות בפיקוח המחמיר המוטל על עברייני מין בארצות הברית, למשך 10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully