וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בירושלים: החמרה במצבו של האב ששני ילדיו נרצחו

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 13:13

אברהם פלאי בן ה-42, שהוגדר תחילה במצב בינוני, מורדם ומונשם מאתמול ומצבו קשה אך יציב. הוא הועבר באופן בהול מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. משפחתו מודה לציבור על התמיכה ומבקשת להתפלל לרפואתו

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

החמרה חלה הבוקר (שני) במצבו של האב בן ה-42 שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים בשישי האחרון. האב, אברהם פלאי, איבד בפיגוע את שני ילדיו, יעקב ישראל פלאי בן ה-6 ואשר מנחם פלאי בן ה-8. מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי הוא מורדם ומונשם מאתמול, מצבו מוגדר קשה אך יציב, והוא הועבר באופן בהול מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. משפחתו מודה לציבור על התמיכה ומבקשת להתפלל לרפואתו.

דקות לפני הפיגוע ביום שישי, אברהם הגיע ברכבו לתחנת האוטובוס שבשכונת רמות, בה גרה המשפחה, והוריד את ילדיו כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק. המחבל שהגיע למקום האיץ לעבר התחנה ופגע בהם בעוצמה. מותו של יעקב נקבע במקום כעבור כמה דקות והוא הובא למנוחות עוד לפני כניסת השבת. אחיו בן ה-8 פונה במצב אנוש לבית החולים, מותו נקבע במהלך השבת, לאחר מאמצים רבים להשיב לו דופק. האב עצמו נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים, שם חל תחילה שיפור במצבו. אברהם סובל בין היתר מפגיעות קשות בפלג גופו התחתון. אח נוסף, כבן 10, נפצע קל בפיגוע.

אשר מנחם פלאי, בן 8 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
אשר מנחם פלאי, בן ה-8, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה
יעקב ישראל פלאי, בן 6 שנרצח בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יעקב ישראל פלאי, בן ה-6, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

במוצאי שבת התכנסו בשכונת המשפחה בבירה עשרות בני אדם ללווית אשר מנחם פלאי בן ה-8 שנרצח. האם טענה כי לא ברור אם האב יודע ומבין את גודל הבשורה והאסון שקרה להם. הלוויתו של יעקב פלאי התקיימה ביום שישי, לפני כניסת השבת, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. שתי ההלוויות התקיימו ללא נוכחות האב.

האח שנפצע באורח בפיגוע, צבי פלאי, ספד לאחיו בלוויה: "אושי, אושי, יעקב. כל שבוע בשעה הזאת היה חוזר עם אבא ואפשר היה לראות את החיוך על הפנים, את השמחה שהוא היה נותן לקדוש ברוך הוא. מת על קידוש ה'. הייתי איתו ברגעים האחרונים. מקווה שהוא עכשיו במקום גבוה, שהקב"ה ייתן לנו כוח להמשיך, תן כוח לאמא. לכל המשפחה, ותתחננו שאבא יבריא. תתחננו שייצא מזה בשלום, הוא לא יודע מה קורה איתם בכלל. אני מבקש סליחה מיעקב, אושי, מבקש סליחה בשמי ובשם כל המשפחה".

הלווית אשר מנחם פלאי, קורבן פיגוע הדריסה בתחנת אוטובוס בשכונת רמות ירושלים, 11  בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
עשרות בני אדם בהלווית אשר מנחם בן ה-8 בירושלים/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

המחבל שביצע את הפיגוע הוא חוסיין קראקע, ערבי ישראלי כבן 30 ממזרח ירושלים. קראקע מתגורר בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר ומשפחתו מהר הזיתים, והיה לו עבר פלילי. שוטר שהגיע לזירת האירוע ירה בו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully