וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימם של אשר ויעקב שנרצחו בפיגוע: "תמיד עזרו לכולם, עכשיו הם למעלה - יחד"

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 18:57

דבורה, אימם של בן ה-5 ובן ה-8 שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים סיפרה בכאב על בניה ואמרה: "התחושה היא שזו גזירה, ושני הילדים שלנו נלקחו מכל העם". על בעלה, שנפצע בפיגוע ומאושפז בבית החולים: "מקווים שכשהוא יתעורר העולם ייתן לו כוח לעמוד מול המציאות החדשה"

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

דבורה, אימם של יעקב ישראל פלאי בן ה-5 ואחיו אשר מנחם פלאי בן ה-8, שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים ביום שישי, אמרה היום (ראשון) לוואלה!: "כל כך אהבנו את שני המתוקים שלנו, היו להם פני מלאך". היא הוסיפה כי השניים היו ילדים "שאוהבים לעזור, צדיקים עם נשמה גדולה. הם דיברו במושגים של חסד ונתינה. הם היו עוברים כל יום שישי ומחפשים אנשים לעזור. עכשיו הם למעלה עושים את זה ביחד. בחייהם ובמותם לא נפרדו".

"יעקב היה ילד ממתק, ילד שכולו נתינה ורצון טוב לשמח", המשיכה. "הוא אמר שהוא לא רוצה לנסוע באוטובוס אבל אם אמא רוצה אז אמר 'אני אסע'. אותו דבר גם אושי. אשר מנחם נולד בתשעה באב. קראנו לו מנחם על שם המשיח. צחקנו איתו הרבה פעמים שאולי יהיה המשיח ועכשיו הוא הרחק מאיתנו".

על בעלה, שנפצע בפיגוע ומאושפז בבית החולים אמרה דבורה: "אנחנו מקווים שכשהוא יתעורר העולם ייתן לו כוח לעמוד מול המציאות החדשה".

הילדים הגיעו לזירה ברכב של אביהם, שהוריד אותם בתחנת האוטובוס שבשכונת רמות, בה גרה המשפחה, כדי שיסעו לשבת "שבע ברכות" בבני ברק. "בעלי לקח את הילדים הקטנים לאוטובוס בזמן שחלק מהמשפחה נסעה ברכב", שיחזרה דבורה. "הבן הגדול היה אמור ללוות אותם, אבל בסוף נשאר ברכב, ובעלי יצא במקום. ואז הרכב נכנס בהם". לדבריה, הם שמעו על המקרה מבן נוסף שהיה בזירה. "זה היה ממש פה קרוב לבית, הגענו לשם, והוא אמר לי שהוא לא יודע מה קורה, איפה אבא ואיפה הילדים".

דבורה פלאי אימם של הנרצחים בפיגוע אשר ויעקב פלאי. 12 בפברואר 2023. ללא, ינון שלום יתח
דבורה פלאי/ינון שלום יתח, ללא

"אני חושבת שהפיגועים האחרונים שהיו לנו לא היו 'דווקא'", היא אומרת. "התחושה היא באמת שזו גזירה ואם בעולם הגדול היו רעידות אדמה, ויש מלחמות, והעולם כולו עובר תהפוכות, אז זו איזושהי רעידת אדמה אצלנו. אולי אגיד איזה משהו קטן שאחד הילדים שלי אמר: 'אולי קרה לנו הפיגוע הזה כי לא מספיק הרגשנו השתתפות בפיגועים אחרים'.

עוד אמרה, "אני רוצה לומר שהאסון הזה שקרה לנו - התחושה היא באמת שזה אסון של כל עם ישראל. מרגישים את השותפות של כולם את האכפתיות של כולם. ההרגשה היא ששני הילדים האלה שנלקחו הם שני הילדים של כל העם. זו הרגשה שקצת עוזרת לנו בהתמודדות".

עוד בוואלה!

יעקב בן ה-6 ואשר בן ה-8 נרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים, אביהם במצב קשה

לכתבה המלאה
יעקב ואשר פלאי, נרצחו בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"היו להם פני מלאך". יעקב ואשר פלאי/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

אמש הובא למנוחות אשר בן ה-8. הוא נקבר לצד אחיו יעקב בן ה-5 שמותו נקבע בזירה. האב אברהם מאושפז עדיין בבית החולים שערי צדק בירושלים.

האב אברהם לקח עמו את ארבעת ילדיו לתחנת האוטובוס בשכונת רמות בבירה בדרך לשמחה משפחתית של בת דודה בבני ברק. שלושה ילדים היו עמו בתחנה, שניים מהם - יעקב ואשר - נפגעו וילד נוסף נפצע קל. כעת מתברר כי הילד הרביעי ניצל לאחר שהתעכב ברכב של אביו שחנה סמוך לתחנת האוטובוס.

הסב, עמוס ברונר אמר הבוקר: "האב עוד לא יודע את גודל האסון. הוא זקוק לרפואה גדולה". על אשר ויעקב סיפר: "הם היו ילדים רוחניים, טהורים ומשתוקקים כל כך אבל כנראה מזלם חזה. זאת רעידת אדמה משפחתית, אבל גם לתושבי הארץ. צריך לקחת את הדברים לתשומת הלב, להתחזק ולהיות רציניים יותר, כל אחד במה שהוא יכול למען עילוי נשמתם".


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully