וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-21 אלף הרוגים ברעידת אדמה: מומחים מזהירים מאסון הומניטרי

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 15:45

בטורקיה נמנו 18,342 מתים, בעוד בסוריה דיווחו על כמעט 3,000 הרוגים ברעידת האדמה הגדולה. באזור האסון הוקם בית חולים שדה ישראלי. "כשהבנתי שישראלים כאן בחוץ נרגעתי", אמר גבר שחולץ. מומחים מתריעים מפני אסון הומניטרי כבד בהיקף של מליוני בני אדם שנותרו חסרי בית

בניגוד לכל הסיכויים: צה"ל חילץ בחיים ילד מתוך ההריסות - 4 ימים אחרי הרעידה/דובר צה"ל

סיוע בהיקף חסר תקדים זורם לאיזורי האסון בטורקיה, תוך שמאז שתי הרעידות החזקות של יום שני התרחשו כבר בטורקיה 1,330 רעידות משנה. מניין ההרוגים בטורקיה וסוריה נכון לאמש חצה את ה-21 אלף וטורקיה אומרת שבסך הכל נמנו 17,134 אזרחים שלה שאיבדו את חייהם בעשרת המחוזות שהוכרזו איזורי אסון. המספר הזה יגדל עוד בחלוף הימים כשיתברר שעשרות אלפים "נעדרים" לא שבו. 70,347 נפצעו. 30,360 מנפגעי האסון פונו מהאזור למחוזות אחרים. אלה נתונים רשמיים של הממשלה הטורקית.

כמות של 29,622 אנשי חיפוש והצלה פועלים כבר בשטח בטורקיה. בהם צוותי סוכנות החירום הלאומית AFAD המתכללת את מאמצי החילוץ במדינה, צוותי כיבוי והצלה, הסהר האדום, משטרה, ז'נדרמריה, צוותי אמבולנס, צוותי אבטחה מקומיים וצוותי תמיכה בהם מתנדבים רבים של ארגונים לא ממשלתיים וכמובן גם אנשי חיפוש והצלה בינלאומיים.

ניסיונות החילוץ של הצוותים הישראליים  של לכודים בין ההריסות בטורקיה. 8 בפברואר 2023. יואב איתיאל
החורבן מהבניינים שקרסו בטורקיה/יואב איתיאל
תיעוד מנזקי רעידת האדמה בטורקיה. 11 בפברואר 2023. יואב איתיאל
תיעוד מנזקי רעידת האדמה בטורקיה/יואב איתיאל
ציוד להקמת בית חולים שדה ישראלי לנפגעי רעידת האדמה בטורקיה, 9 בפברואר 2023. יואב איתיאל
הקמת בית החולים הישראלי בשטח/יואב איתיאל

כ-29,622 אנשי חיפוש והצלה פועלים כבר בשטח, בהם צוותי סוכנות החירום הלאומית AFAD המתכללת את המאמצים במדינה, צוותי כיבוי והצלה, הסהר האדום, משטרה, ז'נדרמריה, צוותי אמבולנס, מתנדבים, צוותי אבטחה מקומיים וצוותי תמיכה מקומיים בהם מתנדבים רבים של ארגונים לא ממשלתיים וכמובן אנשי חיפוש והצלה בינלאומיים. סוכנות האו"ם המרכזת את מאמציהם אומרת כי כ-50 מדינות כבר התחייבו לשלוח סיוע, 13 מהן כבר פעלו השבוע על הקרקע בכוחות משמעותיים. מספר אנשי האיתור וההצלה ממדינות זרות עומד כעת על 6,479. בתוכם משלחת מישראל המונה כ-500 איש - שעוד תגדל.

ציוד להקמת בית חולים שדה ישראלי לנפגעי רעידת האדמה בטורקיה, 9 בפברואר 2023. יואב איתיאל
בית חולים השדה שהוקם באזור האסון בטורקיה/יואב איתיאל
חילוץ ילד מהריסות רעידת האדמה בסוריה . 10 בפברואר 2022. רויטרס
חילוץ ילד מההריסות/רויטרס

בית חולים שדה ישראלי

בזמן שהסיוע בימים הראשונים התמקד בחילוץ והצלה, החל להיבנות אתמול בית חולים שדה ישראלי המוסמך ברמה גבוהה, בו יטפלו 120 אנשי רפואה. עליו מפקדים אל"מ פרופ' עופר מרין, מנכ"ל בית חולים שערי צדק וסא"ל ד"ר נחמיה בלומברג, סמנכ"ל שערי צדק ואורתופד בבית חולים איכילוב. בית החולים הוקם במתחם הבינלאומי של AFAD סמוך למוקד האסון בקרמאנמרש. משרד החוץ וצה"ל מרכזים את הפעילות הישראלית שאליה שותפים גם ארגונים כמו מד"א, איחוד הצלה, זק"א, IsraAID, הראל 669 ועוד.

"כשהבנתי שישראלים כאן בחוץ נרגעתי", אמר שלשום גבר בן 65 שחולץ בתום מאמצים של מתנדבי איחוד הצלה יחד עם חיילי פיקוד העורף שלא ויתרו, גם ברגעים שהיה נדמה שהחילוץ מסוכן ובלתי אפשרי. כשמהנדס אחד אמר שהוא לא מאשר את הכניסה, הם ביקשו חוות דעת נוספת ממהנדס אחר שהתיר. כשהתקבלה התרעה על רעידה נוספת מתקרבת העלולה למוטט את ההריסות יצאו המחלצים החוצה, ואחרי שחלף החשש שבו פנימה לחלץ את הגבר.

משלחת צה"ל הנקראת "ענפי זית" חילצה עד כה 18 לכודים בחיים. הבוקר חולץ ילד בן 10 שנלכד בתוך הריסות בית בעיר קהרמאנמרש שבטורקיה. צוותי הרפואה העניקו לילד טיפול רפואי מציל חיים בזמן החילוץ ולאחריו פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מפקד בית החולים שדה בטורקיה אל״מ פרופ עופר מרין במשלחת החילוץ לאחר רעידת האדמה.  11 בפברואר 2023. יואב איתיאל
מפקד בית החולים שדה בטורקיה עופר מרין מהמשלחת הישראלית/יואב איתיאל
עקורים אחרי רעידת האדמה בסוריה ובטורקיה . 10 בפברואר 2022. רויטרס
עקורים בסוריה לאחר הרעש, אתמול/רויטרס

כוח אדם וציוד נוסף ממשיכים להגיע לאזורי שנפגעו. טורקיה עצמה הקצתה 160 מטוסי חיל האוויר שביצעו עד כה 1,143 טיסות למוקדי האסון. כמו כן, היא מפעילה במבצע החירום גם 22 ספינות של חיל הים ומשמר החופים.

מומחים מעריכים שרעידת האדמה שהתרחשה, היא אחד מאסונות הטבע ההרסניים ביותר שהיו במאה השנים האחרונות. הם מתריעים מפני השלב הבא, אסון הומניטרי בהיקף של מיליוני בני אדם שנותרו ללא קורת גג. הם מזהירים כי בשל המצב הבטחוני בסוריה, הקורבנות יקבלו מעט מאוד סיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully