וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבעה ימים: זוהתה גופתו של בכיר הקהילה היהודית באזור האסון בטורקיה

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 12:16

גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה אותרה לאחר מאמצים אינטסיביים של צוותי פיקוד העורף וזק"א. זאת, לאחר שאתמול נמצאה גופת אשתו, פורטונה, שגם נספתה באסון רעש האדמה. "המשלחת הישראלית ממשיכה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות"

מציאת גופתו של שאול ג'נודי בין ההריסות בטורקיה, טורקיה/זק"א

גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, שאול ג'נודי, זוהתה הלילה (שישי) לאחר ארבעה ימים של מאמצי חיפוש. הבכיר אותר על ידי צוותים של חיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א שעמלו במשך שעות לחלץ את גופתו מבין ההריסות הבבניין שבו התגורר עם אשתו, פורטונה, שאותרה אתמול ללא רוח חיים. המשלחת הישראלית חילצה עד כה 18 לכודים חיים מבין ההריסות.

"המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים וזיהויים הוודאי", נמסר. "ארגון זק"א עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי מרגע קבלת הדיווח. גופותיהם של ראש הקהילה ורעייתו הועברו לידי המשפחה שחלקם. בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט ספד לג'נודי ואמר "הקהילות היהודיות באירופה כאובות לאור הידיעה הטראגית על פטירתם של ראש הקהילה היהודית בעיר, ורעייתו. אנו מחזקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. הרב ג'נודי היה איש של חסד ואמת והוביל בגאון במשך שנים את הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה. הוא פעל לשמירה על החיים היהודיים בעיר באנטקיה וקידם ערכים של אהבת התורה, אהבת ישראל ואהבת הבריות כולן. יהי זכרו ברוך".

ראש הקהילה היהודית בעיר אנטקיה, שאול ג'נודי. 08 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גופתו אותרה לאחר ארבעה ימי חיפושים. שאול ג'נודי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השניים נעדרו מאז רעידת האדמה בראשון בלילה, ונמנים על יותר מ-20 אלף ההרוגים בטורקיה ובסוריה. בשתי המדינות, מאות אלפי אנשים נותרו ללא קורת גג בעיצומו של החורף. רבים לנים במקלטים מאולתרים בחניונים של סופרמרקטים, במסגדים, באצטדיונים בצדי הכבישים או בין ההריסות, ורבים מהם נואשים למזון, מים וחימום.

חילוצו של ילד בן שנתיים לאחר 79 שעות שבהן היה לכוד בהריסות בניין שקרס בהטאיי, טורקיה, וחילוצם של עוד כמה לכודים עודדו את צוותי החיפוש העייפים, אך התקווה לאתר ניצולים רבים נוספים בעיי החורבות הולכת ופוחתת. הרשויות בטורקיה אמרו כי כ-6,500 מבנים במדינה קרסו ואינספור של מבנים נוספים ניזוקו.

לפי גורמים רשמיים בטורקיה, כ-13.5 מיליון בני אדם חיים באזור האסון המשתרע על פני כ-450 ק"מ, מאדנה במערב ועד דיארבאקיר במזרח. בסוריה, רעידת האדמה הותירה קורבנות דרומה עד חמאת, ששוכנת כ-250 ק"מ ממוקד הרעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully