וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: הלכה לעולמה שליחת חב"ד שקפצה למים באיי הבתולה בניסיון להציל את בתה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 10:18

העניא פדרמן, שקפצה למים בניסיון להציל את בתה בת ה-4 חודשים, נמשטה מהם במצב קריטי. במשך חודשיים היא נאבקה על חייה, כשבני משפחתה לצדה. מכריה שביקרו בבית החב"ד שהפעילה במשך 18 שנה סיפרו: "הזוג תמיד כל כך חמים ועוזר, העניא הייתה כמו אחות עבורי"

משפחתם של שליחי חב"ד באיים הקאריביים, שאיבדה את שרה פדרמן בת ה-4 החודשים. רשת התקשורת עדכוני חב"ד, אתר רשמי
משפחתם של שליחי חב"ד באיים הקאריביים/אתר רשמי, רשת התקשורת עדכוני חב"ד

העניא פדרמן, שליחת חב"ד בת 40, מתה הלילה (חמישי), חודשיים לאחר שקפצה למים באיי הבתולה שבארצות הברית בניסיון להציל את בתה בת הארבעה חודשים, ונמשטה מהם במצב קריטי. מאז, היא אושפזה בבית חולים בפלורידה כשבני משפחתה המורחבת לצדה. התינוקת שרה, אותה ניסתה להציל, נמשטה מהמים ללא רוח חיים. היא הותירה אחריה בעל ו-12 ילדים.

העניא נולדה בוויסקונסין בשנת 1982 וגדלה במשפחה בה כולם היו מסורים לחלוקת מודעות יהודית. בהמשך, היא הלכה בעקבותיהם ובשנת 2005 ייסדה יחד עם בעלה הרב אשר פדרמן את בית חב"ד יובאוויטש מאיי הבתולה. במשך 18 שנים, השניים בנו חיי קהילה יהודית במקום. "הם הביאו את התחושה הגדולה הזו של מסורת, של שמחה", סיפרה שרון טרימן שהכירה את הזוג, "זה המקום שבו הרגשתי שאני מתחברת להורים שלי, לסבא וסבתא שלי".

כשהחדשות על התאונה התפשטו לראשונה, מקומיים ותיירים באי הבתולה הקימו קבוצות ברשתות החברתיות כדי לחלוק השראה ואנקדוטות שאספו מהעניא במהלך השנים. משהצטברו הסיפורים, הם גילו כי כל אחד ראה את עצמו כ"חבר הכי טוב של העניא", שכן היא טיפחה והוקירה קשר ייחודי עם כל אדם בו היא נתקלה.

המרינה בסנט תומאס בה טבעה התינוקת הישראלית למותה. משטרת איי הבתולה, אתר רשמי
המרינה בסנט תומאס בה טבעו האם העניא והתינוקת שרה/אתר רשמי, משטרת איי הבתולה

במהלך החודשים האחרונים בהם אושפזה העניא בין חיים למוות, אלפי חניכים ומבקרים שלהם לשעבר, שנהנו מהאירוח של הזוג, הגיעו כדי לחלוק את זיכרונותיהם. "העניא הייתה יועצת המחנה שלי כשהייתי ילדה", כתבה סטפני רוזנברג בפייסבוק. "דיברנו מדי פעם, הפעם האחרונה הייתה מיד אחרי שאבי נפטר. היא שלחה לי ספר על אבל, שאני עדיין שומרת ליד המיטה שלי".

טינה שיאני, שמבלה באי לעתים קרובות עם משפחתה, סיפרה כי העניא הייתה חברתה הקרובה וכי היא הייתה "הרבנית בחיוג מהיר", מאחר ותמיד הייתה זמינה לענות על כל שאלה. "הרב אשר והניה תמיד כל כך חמים ועוזרים, והעניא היא כמו אחות עבורי", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully