וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הקפיאה יחסים עם ישראל בשל ה"אפרטהייד"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 11:32

"לבקשת יותר ממאה גופים ואלפי תושבים, עדכנתי את ראש הממשלה נתניהו שהקפאנו את היחסים המוסדיים עם מדינת ישראל בשל ההפרות החוזרות ונשנות של זכויות אדם בקרב האוכלוסייה הפלסטינית ובשל אי ציות להחלטות האו"ם", אמרה ראש העיר אנה קולאו

ראש העיר ברצלונה שבספרד, אדה קולאו, הודיעה אתמול (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מקפיאה את היחסים של העיר הספרדית עם ישראל.

"לבקשת יותר ממאה גופים ואלפי תושבים, עדכנתי את נתניהו שהשענו את היחסים המוסדיים עם מדינת ישראל בשל ההפרות החוזרות ונשנות של זכויות אדם בקרב האוכלוסייה הפלסטינית ובשל אי ציות להחלטות האו"ם", היא כתבה בפייסבוק בספרדית ובאינסטגרם. לדבריה, ברצלונה תמשיך לקיים יחסים עם "גופים ישראליים ופלסטיניים שממשיכים לפעול למען שלום ונגד אפרטהייד".

אנה קולאו, ראש עיריית ברצלונה. רויטרס
אנה קולאו, ראש עיריית ברצלונה/רויטרס

דובר משרד החוץ ליאור חייט כינה את ההחלטה "מצערת" ו"מנוגדת לחלוטין לעמדה של מרבית תושבי ברצלונה והנציגים שלהם בעירייה":

"ההחלטה נותנת רוח גבית לקיצוניים, ארגוני טרור ולאנטישמיות, ופוגעת באינטרסים של תושבי ברצלונה. הידידות בין ישראל לברצלונה היא ארוכת שנים, ומבוססת כל תרבות וערכים משותפים. גם ההחלטה האומללה הזו לא תפגע בידידות הזו. ההכרזה של ראש העיר ברצלונה על הקפאת היחסים עם מדינת ישראל ועם העיר תל אביב היא החלטה אומללה שעומדת בניגוד מוחלט לעמדת רוב תושבי ברצלונה ונציגיהם במועצת העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully