וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכדה בדירה בוערת עם בנה הפעוט וכתבה לבעלה: "אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 14:34

באש שפרצה אמש בבניין בן ארבע קומות בעיר, נפגעו אלמייה נברט בת ה-30 ובנה הפעוט. כעת, שניהם מאושפזים בבית החולים סורוקה - היא במצב קשה, ובנה שנפצע קל. בן זוגה של האם: "ביקשתי ממנה לזרוק את הילד מהחלון כדי להציל אותו, היא הגנה עליו בגופה"

בווידאו: 5 נפגעים בשריפה בבאר שבע/צילום: מתנאל בושרי דוברות כב"ה דרום

אחרי השריפה אמש (רביעי) בבאר שבע, שבה נפגעו אלמייה נברט בת ה-30 ובנה הפעוט, לוואלה נודע הבוקר כי האם שלחה לבעלה הודעה, ובה כתבה: "אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך". נברט מאושפזת כעת במצב קשה בבית החולים סורוקה בעיר. בנה, בן השנה, מאושפז גם הוא במצב קל. היום, היא התעוררה, ושאלתה הראשונה הייתה "מה עם הילד?".

בן זוגה של אלמייה, ג'רמלן, סיפר כי ביקש ממנה שתזרוק את בנם מהחלון, כדי להציל אותו. "היא הגנה עליו בגופה הוציאה את גופו מהחלון והחזיקה אותו והיא הייתה בבית באש", אמר. "התקשרתי אליה והיא אמרה לי 'תבוא תציל אותי אני אוהבת אותך'". ג'רמלן הוסיף כי בזמן המקרה הוא היה בבר מצווה. "מאז אתמול לא נתנו לי לראות את אלמייה. תודה לכל עם ישראל על התמיכה, עדיין לא הגעתי לבית מאז המקרה".

אלמייה נברט, נפצעה בשריפה בביתה בבאר שבע, 8 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה
"אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך". אלמייה נברט/באדיבות המשפחה
שריפה פרצה בבניין מגורים בבאר שבע, באר שבע. דוברות כב"ה
זירת השריפה. אמש/דוברות כב"ה

מחקירת האירוע עולה כי השריפה נגרמה בעקבות כשל בארון החשמל בקומת הלובי. "זהו בניין ישן שבו ארונות החשמל ממוקמים מחוץ לדירות בלובי הבניין. מעבר לכך ארונות החשמל עשויים מעץ כשפיר מחבר בין הארונות ובין הקומות דבר שגורם לשריפה להתפשט במהירות ולרוץ בין הקומות תוך דקות ספורות", הסביר ראש ענף חקירות בכבאות והצלה, שוהם דהורני.

לדבריו, במהלך כיבוי השריפה התגלו מספר דירות מפוצלות, שהפכו את האירוע למסוכן ומורכב יותר. "במקרה כזה שבו פורצת שריפה בלובי הקומה יש לסגור את הדלת הראשית, להניח סמרטוט רטוב ולצאת למרפסת או לחלון מרוחק של אחד החדרים וכך למנוע מהעשן לחדור לדירות", הוסיף. "עוד פעולה פשוטה שיכלה להציל חיים היא התקנת גלאי עשן בדירות, גלאי העשן מתריע על תחילת שריפה כבר בתחילת האירוע ומציל חיים".

שריפה פרצה בבניין מגורים בבאר שבע, באר שבע. דוברות כב"ה
השריפה בבאר שבע. אמש/דוברות כב"ה

בשריפה שפרצה אמש בבניין המגורים ברחוב דב יוסף נפגעה אישה נוספת בת 50 באורח בינוני ושניים אחרים קל. סגן מנהל מחלקה באגף המבצעים במד"א, אדיר ביתן, שניהל את הטיפול הרפואי סיפר: "מדובר בשריפה בקומה השנייה בבניין בן ארבע קומות. כוחות הכיבוי חילצו אלינו ממספר דירות בבניין את הנפגעים ששאפו עשן ומיד קלטנו אותם בניידות לטיפול נמרץ ובאמבולנסים שנפרסו עם כל הציוד ברפואי המתאים ברחוב".

"שני נפגעים, אישה כבת 30 ופעוט כבן שנה וחצי היו במצב קשה, אישה כבת 50 נפגעה באורח בינוני ושני נפגעים נוספים היו במצב קל", המשיך ביתן. "הענקנו לכלל הנפגעים טיפול רפואי בחמצן ופינינו אותם לבית החולים כשהאישה שנפגעה במצב קשה הורדמה והונשמה והנפגעים האחרים היו בהכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully