וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההודעה על הפסקתם, המרצים בטכניון ממשיכים בעיצומים: "לא שולחים ציונים"

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 19:01

סטודנטים במוסד האקדמי הופתעו לגלות כי העיצומים נמשכים, גם לאחר שהמועצה המתאמת של הסגל הבכיר באוניברסיטאות החליטה לעצור אותם בתקופה הקרובה. בהודעה שקיבלו נכתב כי המרצים ישקלו זאת מחדש רק בעוד שבוע. "משחקים בנו, לא עונים להודעות"

הטכניון בחיפה. ShutterStock
"השביתה של המרצים הסתיימה בכל האוניברסיטאות, אבל אצלנו החליטו להמשיך". הטכניון, חיפה/ShutterStock

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות הודיעה בשבוע שעבר על הפסקת העיצומים, אך בטכניון ממשיכים לשבש את תקופת המבחנים. סטודנטים הופתעו לגלות שמרצים עדיין מסרבים להעביר ציונים על מבחנים, וחלקם אף לא עונים לשאלות שמופנות אליהם, זאת כחלק מהניסיון לקדם הסכם שכר חדש. במועצה סירבו להגיב לדברים.

"השביתה של המרצים הסתיימה בכל האוניברסיטאות, אבל אצלנו החליטו להמשיך. אנחנו ניגשים למבחנים ואין ציונים, חלק מהמרצים גם לא עונים לפניות מיילים", סיפר רדא חדד, סטודנט לרפואה. "אין לנו מושג אם עברנו או לא ואי אפשר לדעת אם צריך להתכונן למועד ב'. מנסים לייצר לחץ ואנחנו הופכים לקורבן".

בעקבות בקשת התאחדות הסטודנטים הארצית וראשי אגודות הסטודנטים, החליטה המועצה להשהות זמנית את העיצומים עד לסיום הבחינות, אך לא הצליחה לאכוף זאת במוסד האקדמי בחיפה. הסגל הבכיר בטכניון עדיין בדיונים אם להצטרף ולהפסיק את העיצומים או להמשיך. במייל שקיבלו הסטודנטים מהסגל נאמר שרק ב-16 בפברואר יקבלו החלטה. "עד אז נהיה כבר במבחן החמישי שלנו", ציין ריאד.

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
״העיצומים הם נגד המדינה, אבל על גב הסטודנטים״. סטודנטים בשיעור/ראובן קסטרו

ד', סטודנט למדעי המחשב, הצטרף לתחושותיו. "העיצומים הם נגד המדינה, אבל על גב הסטודנטים", האשים. "אני חיכיתי לציונים בזמן שהודיעו על ביטול ההחלטה. עובר הזמן ואני רואה שאני לא מקבל אותם. שאלתי מה קורה, ורק למחרת אמרו פתאום שהטכניון החליט שעד שלא יקיימו ישיבת סגל לא יעבירו ציונים. זה מכניס המון לחץ ופוגע בסטודנטים, שעובדים קשה כל הסמסטר כדי להוכיח את עצמם ולהתקבל ללימודים או עבודה בהמשך. משחקים בנו. אמרו לנו שיש תקנון ושלא מפרים אותו, אבל זה מה שהם עושים, ומפרים גם את האמון בינינו. טוענים שהמדינה מתנהגת כלפיהם בבריונות ומשליכים את זה עלינו".

לצד העצירה הזמנית במאבק ביתר האוניברסיטאות, יו"ר המועצה המתאמת, פרופ' ענת זעירא, הזהירה מצעדים חריפים יותר בהמשך. ביום רביעי כתבה כי ללא התקדמות במו"מ מול משרד האוצר, הוועדה לתכנון ותקצוב וועד ראשי האוניברסיטאות ישקלו גם שביתה. "אנחנו מקווים שור"ה, ות"ת והממונה על השכר ישכילו לנצל את התקופה הקרובה לצורך משא ומתן בתום לב, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי הולם ולמנוע את הפגיעה המיותרת בסטודנטים, ואת המשך הפגיעה בסגל האקדמי שהסכם השכר האחרון שלו הסתיים כבר לפני למעלה משלוש שנים", כתבה.

כיום, שכר הבסיס ההתחלתי של חברי סגל בכיר מתחילים הוא כ-8,000-9,000 שקלים, ויחד עם תוספות שונות הוא מגיע לכ-14 אלף שקלים ברוטו. זאת, כשהגיל הממוצע לקבלת התקן הוא 45-35. דרישתם הנוכחית היא העלאה רוחבית של 2.5% מהשכר לכל שנה שחלפה מאז תום ההסכם הקודם. עד כה לא הגיעו להסכמות על התנאים החדשים, ולפני כחודשיים הודיעה המועצה המתאמת על סכסוך עבודה בעקבות "גרירת רגליים וחוסר תום לב במשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully