וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחלוקת על השכר: המרצים ישבשו את הבחינות באוניברסיטאות

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 15:13

לקראת סוף הסמסטר, המרצים דורשים עדכון לשכרם ומזהירים מפני החרפת הצעדים אם המו"מ עם הנהלת האוניברסיטאות והאוצר לא יתקדם. באוניברסיטאות אמרו כי לא יאפשרו להפוך את הסטודנטים ל"בני ערובה"

סטודנטים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

מרצים בכירים באוניברסיטאות ברחבי הארץ הודיעו היום (שני) על נקיטת עיצומים שישבשו את הבחינות הקרובות בשל מחלוקת על שכרם בשיחות מול הנהלות המוסדות ומשרד האוצר. לפי ההודעה, העיצומים ייכנסו לתוקף באופן מידי באוניברסיטאות העברית, בן גוריון, בר אילן, חיפה, הטכניון, תל אביב ומכון ויצמן.

פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, אמרה כי "ההתנהלות מצד הנהלות האוניברסיטאות, בגיבוי של גורמי המדינה, לא הותירה לנו ברירה אחרת. אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, רק ביקשנו לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה הקיימת. ככל שלא תהיה התקדמות במשא ומתן עמנו, ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים נוספים שיחריפו בהדרגה".

ועד ראשי האוניברסיטאות מסר בתגובה לעיצומים כי "מזה כשנה מתקיים משא ומתן אינטנסיבי עם המועצה המתאמת של הסגל הבכיר, בהשתתפות נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר. נציגי הממונה הבהירו לא אחת שהאפשרות לדון בתוספות שכר תלויה בהסכם מסגרת של ההסתדרות עם המדינה - וכזה טרם נחתם, וכן באישור תקציב המדינה - שגם הוא טרם עבר בכנסת. הצענו לנציגי הסגל לקיים דיונים בסוגיות אחרות, אקדמיות, אך סורבנו פעם אחר פעם".

עוד נמסר כי ""אנו מצרים מאוד על החלטת המועצה המתאמת לנקוט בצעדים ארגוניים ולא נאפשר להפוך את הסטודנטים לבני ערובה. בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו במסגרת זכותן החוקית של האוניברסיטאות לאפשר את סיום הסמסטר ואת תקופת הבחינות כמתוכנן".

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית קראה למרצים "להימנע מפעולות שיפגעו בראש ובראשונה בסטודנטים ובסטודנטיות דווקא בתקופה קריטית, שבה מתקיימים המבחנים וכן בוחנת פעולות שיביאו להפסקת העיצומים הפוגעים בסטודנטים בהקדם האפשרי". במקביל, ההתאחדות אמרה כי היא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם אגודות הסטודנטים ועם כל הצדדים הנוגעים במטרה למזער כעת את הפגיעה בסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully