וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים באוניברסיטאות החליטו: משהים את העיצומים בתקופת המבחנים

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 18:53

לאחר שהסגל הבכיר באוניבריסטאות פתח לפני כעשרה ימים בעיצומים בשל מחלוקת על תנאי שכר המרצים, הודיעו הבכירים כי הם נענים לבקשת הסטודנטים וישהו אותם עד לסיום תקופת המבחנים. עם זאת, הם הזהירו משביתה בהמשך אם לא תחול התקדמות במשא ומתן

הסגל הבכיר באוניברסיטאות הודיע היום (רביעי) כי הוא משהה את העיצומים בהם פתח בשל מחלוקת על תנאי שכר המרצים. זאת, בשל תקופת המבחנים הנמצאת בעיצומה. עם זאת, המועצה הזהירה משביתה בהמשך אם לא תהיה התקדמות במו"מ.

במכתב שנשלח על ידי פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, לחברי הסגל האקדמי באוניברסיטאות, לאגודות הסטודנטים ולוועד ראשי האוניברסיטאות, נכתב כי ההצעות שהוצגו בפני המועצה על ידי אנשי משרד האוצר "לא ביטאו נכונות כנה להתקדם במשא ומתן". זעירא הוסיפה כי בקשתם של יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ושל ראשי האגודות במוסדות השונים, לאפשר את שגרת הבחינות, התקבלה.

"אנחנו מקווים שור"ה, ות"ת והממונה על השכר ישכילו לנצל את התקופה הקרובה לצורך משא ומתן בתום לב, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי הולם ולמנוע את הפגיעה המיותרת בסטודנטים, ואת המשך הפגיעה בסגל האקדמי שהסכם השכר האחרון שלו הסתיים כבר לפני למעלה מ- 3 שנים", נכתב בהודעה.

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מברכת את בירכה על השהיית העיצומים. "במהלך השבוע האחרון קיימנו אינספור פגישות ושיחות מול כל הצדדים במטרה להביא לסיום העיצומים ולעצור את הפגיעה בנו הסטודנטים", מסרו, "אנו קוראים לצדדים להמשיך ולקיים משא ומתן ולהגיע להסכם חדש בהקדם האפשרי".

סטודנטים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"למנוע פגיעה מיותרת בסטודנטים". סטודנטים באוניברסיטת ת"א/ראובן קסטרו

העיצומים נכנסו לתוקף לפני כעשרה ימים באוניברסיטאות העברית, בן גוריון, בר אילן, חיפה, הטכניון, תל אביב ומכון ויצמן. המרצים התבקשו להימנע ממענה לשאלות סטודנטים הקשורות במבחנים, לא לשלוח לסטודנטים ציונים על מבחנים ועבודות ולא להעביר למזכירות את הנוסח של בחינות מועד ב'.

פרופ' זעירא אמרה אז כי "ההתנהלות מצד הנהלות האוניברסיטאות, בגיבוי של גורמי המדינה, לא הותירה לנו ברירה אחרת. אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, רק ביקשנו לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה הקיימת. ככל שלא תהיה התקדמות במשא ומתן עמנו, ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים נוספים שיחריפו בהדרגה".

הצעד עורר ביקורת מצד ועד ראשי האוניברסיטאות, וכן מצד הסטודנטים עצמם. ועד ראשי האוניברסיטאות מסר בתגובה לעיצומים כי "מזה כשנה מתקיים משא ומתן אינטנסיבי עם המועצה המתאמת של הסגל הבכיר, בהשתתפות נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר. נציגי הממונה הבהירו לא אחת שהאפשרות לדון בתוספות שכר תלויה בהסכם מסגרת של ההסתדרות עם המדינה - וכזה טרם נחתם, וכן באישור תקציב המדינה - שגם הוא טרם עבר בכנסת. הצענו לנציגי הסגל לקיים דיונים בסוגיות אחרות, אקדמיות, אך סורבנו פעם אחר פעם".

עוד נמסר כי "אנו מצרים מאוד על החלטת המועצה המתאמת לנקוט בצעדים ארגוניים ולא נאפשר להפוך את הסטודנטים לבני ערובה. בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו במסגרת זכותן החוקית של האוניברסיטאות לאפשר את סיום הסמסטר ואת תקופת הבחינות כמתוכנן".

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית קראה למרצים "להימנע מפעולות שיפגעו בראש ובראשונה בסטודנטים ובסטודנטיות דווקא בתקופה קריטית, שבה מתקיימים המבחנים וכן בוחנת פעולות שיביאו להפסקת העיצומים הפוגעים בסטודנטים בהקדם האפשרי". במקביל, ההתאחדות אמרה כי היא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם אגודות הסטודנטים ועם כל הצדדים הנוגעים במטרה למזער את הפגיעה בסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully